Wie zijn we?

Colruyt Group, een familie van bedrijven

Op een halve eeuw is Colruyt Group gegroeid van een familiebedrijf tot een familie van bedrijven met ruim 29.000 medewerkers. Lange tijd waren we vooral bekend van onze discountwinkel Colruyt Laagste Prijzen, maar de voorbije 20 jaar hebben we onze activiteiten sterk gediversifieerd. Na een vaak bescheiden start zijn de meeste formules ondertussen uitgegroeid tot volwassen ondernemingen, met een eigen merkbelofte en doelpubliek.

Samen het verschil maken

In alles wat we doen, willen we met een minimum aan grondstoffen, energie en menselijke inspanning zorgen voor een maximum aan zinvolle economische groei, menselijke en maatschappelijke ontwikkeling. We werken daarbij intensief samen met tal van actoren en organisaties doorheen heel de productie- en distributieketen en bouwen continu aan duurzame partnerships op lange termijn. Zo maken we samen het verschil.

1 missie en 9 waarden

Alle bedrijven van Colruyt Group hebben één gemeenschappelijke identiteit en cultuur, samengevat in onze missiezin: samen duurzaam meerwaarde creëren door waardengedreven vakmanschap in retail. Om die te realiseren, laten we ons elke dag opnieuw inspireren door negen groepswaarden: respect, eenvoud, dienstbaarheid, samenhorigheid, geloof, hoop, ruimte, moed en kracht. Onze waarden zorgen ervoor dat we in de hele groep dezelfde taal spreken.

XTRA: de familie van bedrijven wordt nu nog concreter

De kracht van onze diverse groep hebben we dit jaar extra in de verf gezet met de introductie van Xtra, onze gemeenschappelijke klantenkaart voor negen winkels en webshops. Met Xtra vergemakkelijken we het leven van onze 3.700.000 klanten; we zullen hen nog beter leren kennen en kunnen bedienen met info, voordelen en een (winkel-)aanbod op maat.

Duurzaamheid in de genen

Duurzaam ondernemen zit in ons DNA en loopt als een rode draad door al onze activiteiten. Daarom beschouwen we het als een hele eer om een jaar lang ambassadeur te mogen zijn van de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties. De SDG’s gelden als opvolger van de millenniumdoelstellingen. De zeventien doelstellingen zijn door alle landen erkend en vormen dus een bruikbaar referentiekader voor iedere overheid, organisatie of individu die wil werken aan een duurzamere wereld. Op Belgisch niveau werden acht organisaties verkozen tot ‘SDG Voice’, waaronder Colruyt Group.

Dit hoofdstuk downloaden

Dinsdag 14 november 2017 Download PDF