Gloednieuwe Colruyt-winkel in Péruwelz opent op zelfde site als Aldi, op 500 m van oude locatie

Op woensdag 23 oktober opent een nieuwe winkel van Colruyt de deuren aan de Rue Neuve Chaussée 157 in Péruwelz, op 500 m van de oude winkel. Deze winkel van de nieuwe generatie is een kwart groter dan de vorige en biedt dus een nog ruimer assortiment. Deze lage-energiewinkel is ook uitgerust met een nieuwe beenhouwerij met zelfbediening en een Collect&Go-afhaalpunt dat nog meer reservaties kan verwerken. Het tankstation van DATS 24 is niet verhuisd.

2 concurrenten op 1 site

“In 2003 hebben we de oude Battard-winkel in Péruwelz omgebouwd tot een Colruyt-winkel”, vertelt Frédéric Destrebecq. “Intussen was hij te klein geworden om onze klanten een optimale service te garanderen, maar uitbreiden was niet mogelijk. Daarom hebben we beslist om een steenworp verderop een gloednieuwe nieuwe winkel te bouwen op een veel groter terrein.

De nieuwe Colruyt-winkel ligt naast de Aldi. Meer zelfs: de twee winkels delen een gemeenschappelijke parking, met 160 gereserveerde plaatsen voor de klanten van Colruyt. Het is voor het eerst dat twee concurrerende voedingswinkels in België op die manier de handen in elkaar slaan. “Zowel de samenwerking tussen de projectleider en de gemeente als die met Aldi liep bijzonder vlot”, vult de gerant aan.

Efficiënter boodschappen doen

Met ruim 1.500 m² verkoopoppervlakte is de nieuwe Colruyt-winkel een kwart groter dan de vorige. Gerant Frédéric Destrebecq: “Daardoor kunnen we ons assortiment uitbreiden en de gangen verbreden, zodat onze klanten nog efficiënter kunnen winkelen. We hebben ook een extra kassa voorzien.

Chef-beenhouwer Stéphane Lecat: “Voor vers vlees kunnen ze terecht in een beenhouwerij met zelfbediening. Daar zien ze de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling.”

Besparing en tijdwinst

De prijzen staan in de nieuwe Colruyt Péruwelz op elektronische etiketten. “Die zijn ecologischer en beter voor het milieu dan papieren etiketten”, weet de gerant. “Met dit nieuwe systeem kunnen we ook sneller reageren op prijsaanpassingen bij onze concurrenten. En onze medewerkers krijgen meer tijd om bijvoorbeeld producten uit te zetten in de rekken. Bovendien sparen we met elektronische etiketten per jaar heel wat transport en 75 miljoen etiketten of 90 ton papier uit.”

Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Aan de Colruyt-winkel is ook een nieuw Collect&Go-afhaalpunt voorzien, dat veel ruimer is dan het vorige en waar dus meer reservaties kunnen worden klaargezet. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt gerant Frédéric Destrebecq. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Gedaan met fossiele brandstoffen

Colruyt Péruwelz is een lage-energiewinkel met een optimale isolatie in de gevel en het dak. Bovendien is het gebouw hermetisch afgewerkt. De winkels maken ook gebruik van duurzame technologie, zoals zonnepanelen, een koelsysteem met propaan en recuperatie van de warmte van de koelinstallatie. De winkel werkt dus zonder fossiele brandstoffen. Frédéric Destrebecq: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De COuitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.

Speciale opendeuravond op 22 oktober

Vanaf woensdag 23 oktober ontvangen gerant Frédéric Destrebecq, chef-beenhouwer Stéphane Lecat en hun 28 medewerkers hun klanten graag in de nieuwe Colruyt Péruwelz.

De avond ervoor, van 17 tot 20 u., kunnen ze in primeur de nieuwe winkel komen ontdekken tijdens deze speciale opendeuravond, in aanwezigheid van burgemeester Vincent Palermo”, zegt de gerant. “We serveren onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is welkom!

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkels of het Collect&Go-afhaalpunt?

Neem gerust contact op met:

Jean-Louis Dethise (regiomanager) op 02 345 2345
Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0473 92 45 10

Praktische info:

Colruyt Péruwelz
Rue Neuve Chaussée 157
7600 Péruwelz

Openingsuren:

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:       8.30 - 21 u.

Opendeuravond:

dinsdag 22 oktober van 17 tot 20 u.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.