CRU wil vierde markt openen op Eylenbosch-site in Dilbeek

In de zomer van 2021 wil CRU een vierde vestiging openen langs de Ninoofsesteenweg in Dilbeek. De nieuwe belevingsmarkt zal onderdak krijgen in de voormalige Eylenbosch-brouwerij, die momenteel grondig gerenoveerd wordt. De aankondiging komt gelijk met het vijfjarig bestaan van CRU en markeert een nieuwe stap voorwaarts.

Ideale locatie in Dilbeek

De voorbije jaren werkte CRU hard aan zijn rentabiliteit. Nu is het tijd om opnieuw te investeren en een bijkomende markt te openen. Dilbeek bleek een ideale locatie. “We zijn ervan overtuigd dat we in de Vlaamse Rand ten westen van Brussel veel potentiële klanten kunnen bereiken”, zegt Jo Spiegeleer, business unit manager van CRU. “De Eylenbosch-site in Dilbeek is bovendien ideaal gelegen langs de drukke Ninoofsesteenweg en is van op kilometers afstand te zien. Een locatie met veel passage, dus.”

De overdekte markt van zo’n 800 m² zal plaats bieden aan de verschillende metiers van CRU: seizoensgroenten en -fruit, dagverse vis en vlees, charcuterie, kaas, brood, originele dranken, chocolade en bloemen. Ook in Dilbeek wil CRU een kind van de streek zijn en zal het zoveel mogelijk samenwerken met lokale partners. In de eethoek met terras kunnen klanten ter plaatse genieten van een aantal CRU-producten.

19de-eeuws brouwerijcomplex krijgt tweede leven

De nieuwe CRU krijgt onderdak in de iconische Eylenbosch-site, een voormalige geuze- en lambiekbrouwerij die dateert van eind 19de eeuw. “Het gebouw wordt momenteel volledig gerenoveerd en in ere hersteld, met respect voor de historiek van het gebouw”, verduidelijkt Jo Spiegeleer. “Tegen de lente van 2021 moet de site volledig afgewerkt zijn, met onder meer 55 appartementen, 2.000 vierkante meter commerciële ruimte en 60 ondergrondse parkeerplaatsen. Daarna kunnen we zelf starten met de binneninrichting.”

CRU koos voor zijn drie bestaande markten eerder ook al voor unieke locaties. De allereerste markt in Overijse is gevestigd in een witte vierkantshoeve en de markten in Gent en Antwerpen liggen aan bekende pleinen, respectievelijk de Kouter en de Groenplaats.

Volg Cru

Boilerplate Cru

Over CRU

CRU is een overdekte belevingsmarkt voor mensen met een passie voor lekker eten, pure smaken en kwaliteitsproducten. Het telt momenteel drie vestigingen: Overijse, Gent (Kouter) en Antwerpen (Groenplaats). De gepassioneerde vakmannen van CRU brengen authenticiteit op een hedendaagse manier: gewone dingen buitengewoon goed. Ze bieden de producten in hun meest pure vorm, maken ze panklaar of verwerken ze ter plaatse tot kwaliteitsvolle bereidingen. Klanten krijgen de gerechten geserveerd in het eethuis Cuit in Overijse en Gent, of nemen ze mee naar huis. De markt telt verschillende metiers en biedt een eigenzinnige selectie verse seizoensproducten: groenten en fruit, vlees en charcuterie, gevogelte, vis, maar ook kazen, dranken, bloemen, chocolade en artisanaal brood op basis van eigen desem.