ColliShop opent nieuwe winkel in Sint-Pieters-Leeuw

Op woensdag 22 februari opent ColliShop, een van de webshops van Colruyt Group, een gloednieuwe winkel langs de Bergensesteenweg in Sint-Pieters-Leeuw. De winkel vervangt de showroom in Halle, die begin januari de deuren sloot. Klanten krijgen er deskundig advies en kunnen een selectie van het wisselende assortiment ter plekke kopen. De vestiging is ook een volwaardig bestel-, afhaal- en retourpunt voor online aankopen. Ze is zo’n 700 m² groot en open op zondag. Er gaan 4 medewerkers aan de slag.

Vervanger van de showroom

De nieuwe ColliShop-winkel ligt langs de Bergensesteenweg 421 in Sint-Pieters-Leeuw, een makkelijk bereikbare locatie op de verbindingsweg tussen Brussel en Halle. Voordien was de modezaak Blue Wood er gevestigd. De winkel vervangt de showroom op de Edingensesteenweg in Halle, die begin januari plaatsmaakte voor extra kantoorruimte. Net als in de showroom krijgen klanten er persoonlijk en professioneel advies. Ze kunnen er artikelen ontdekken, bestellen, afhalen en retourneren. Het grootste verschil is dat ze een kleine selectie van het assortiment nu ook meteen ter plekke kunnen kopen.

Wisselend assortiment en pop-ups

Een deel van de 700 m² verkoopruimte is bestemd voor vaste assortimenten zoals Slapen, Fitness en Elektro. Daarvan weet ColliShop dat klanten het hele jaar door op zoek gaan naar deskundig advies. De rest van het assortiment is variabel en wordt afgestemd op de campagnes en promoties van het moment. Zo zal er in het voorjaar bijvoorbeeld meer gefocust worden op tuin en barbecue en in het najaar op bedtextiel. Vanaf 8 maart tot eind juni opent ColliShop ook vijf pop-ups in Halle, Roeselare, Wetteren, Aartselaar en Ben-Ahin. Die zetten het assortiment Tuin & Terras in de kijker.

Interactieve schermen

ColliShop zet voluit in op een omnichannel aanpak en beschouwt de fysieke winkel als een verlengstuk van de webshop, en omgekeerd. Het doel is de klanten te begeleiden in hun aankoopproces, zowel offline als online. Omdat er geen plaats is om alle artikelen uit te stallen, staan vier medewerkers klaar om de klanten via interactieve schermen doorheen het online assortiment te loodsen. Ze kunnen dan ter plekke hun gewenste artikelen bestellen en op een moment naar keuze afhalen.

Bijna 400 afhaalpunten

De nieuwe winkel is open van woensdag tot zondag. Daarmee breidt ColliShop zijn breed afhaalnetwerk nog verder uit met een servicepunt op zondag. Momenteel kunnen klanten hun bestelde artikelen afhalen in bijna 400 afhaalpunten van Colruyt, OKay en DreamLand. Op 11 en 12 maart organiseert ColliShop een openingsweekend met receptie om de nieuwe winkel bekend te maken bij het grote publiek. En op 25 en 26 maart vindt er een adviesweekend plaats rond het assortiment Slapen.

Over ColliShop

ColliShop is een webshop van Colruyt Group. Klanten vinden er een breed aanbod niet-voedingsartikelen voor de hele familie onder één dak, voor de scherpste prijzen: van speelgoed tot bedtextiel en van tuinmeubelen tot keukengerief. De artikelen zijn onderverdeeld in 9 handige categorieën: Wonen & Slapen, Speelgoed, Koken & Tafelen, Elektro, Gaming & Multimedia, Dieren, Mooi & Gezond, Huishouden, Reizen, Terras & Tuin en Baby.

ColliShop begon in 1983 als kleine postorderdienst van de Colruyt-winkels. Vandaag kunnen klanten online bestellen op collishop.be, maar ook in een servicepunt, via de telefoon of via mail. Ze kunnen hun bestelling afhalen, bekijken en betalen in bijna 400 afhaalpunten van Colruyt, OKay en DreamLand. Ze kunnen ook kiezen voor thuislevering. ColliShop volgt continu de prijzen en promoties van concurrenten.

Praktische info

Adres:
Bergensesteenweg 421, 1600 Sint-Pieters-Leeuw

Openingsuren:
Woe. tot vrij.: 9.30 u. – 19 u.
Zat. & zo.: 10 u. – 17 u.
Gesloten op ma., di. en feestdagen

Contactpersoon:
Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group