Colruyt en Studio 100 lanceren kookprogramma rond evenwichtige voeding voor en door kinderen

Retailer Colruyt Laagste Prijzen en productiehuis Studio 100 verenigen hun krachten om evenwichtige voeding bij kinderen te promoten. De eerste gezamenlijke verwezenlijking is een kookprogramma voor en door kinderen, met seizoensgroenten en -fruit in de hoofdrol. In het programma, dat vanaf voorjaar 2020 uitgezonden wordt op Studio 100 TV en via de Studio 100 GO-app, maken kinderen in Vlaanderen en Wallonië wekelijks een evenwichtig, eenvoudig en kindvriendelijk gerecht klaar. Zo kunnen ze op een speelse en ongedwongen manier experimenteren en bijleren in de keuken. En worden ze de nieuwe generatie groente-ambassadeurs.

Groenten zijn lekker!

Inzetten op evenwichtige voeding voor gezinnen met kinderen is een prioriteit voor Colruyt. “Wij willen het onze klanten makkelijker maken om bewust te consumeren. Gezondheid is een van de vier centrale thema’s waarrond wij op dat vlak werken. Om dit thema ook aantrekkelijk te maken bij kinderen, slaan we de handen in elkaar met Studio 100. Met deze samenwerking combineren we onze jarenlange ervaring op het gebied van evenwichtige voeding en koken, met de expertise van Studio 100 in het aanbieden van entertainment voor kinderen”, zegt Guy Elewaut, Directeur Marketing Colruyt Laagste Prijzen. “Samen kunnen we heel wat mooie, educatieve projecten maken voor kids en starten doen we met een gloednieuw kookprogramma.”

“Studio 100 maakt al decennialang generaties kinderen gelukkig, op een creatieve en innovatieve manier. De kinderhelden van Studio 100 zijn enorm geliefd bij het grote publiek. Jaarlijkse verwelkomen we honderdduizenden mensen bij onze musicals, shows en films. We vinden het heel fijn dat we voor onze zender Studio 100 TV een programma met en voor kinderen kunnen maken samen met Colruyt, een ander mooi Belgisch bedrijf”, zegt Hans Bourlon, CEO Studio 100 Groep.

Al doende leren

Niets is beter om te leren, dan het zelf te doen. Voor het nieuwe kookprogramma voor kinderen stelt Colruyt de deuren van haar keukens van Colruyt Group Academy open. Een jaar lang maken kinderen er elke week een eenvoudig, evenwichtig en kindvriendelijk gerecht met de hulp van een Studio 100 TV-host. Voor Vlaanderen is dat Marie Verhulst, voor Wallonië Nathalie Van Tongelen. Iedere week speelt een nieuwe seizoensgroente de hoofdrol en er wordt gevarieerd tussen hoofdgerecht, dessert, hapje, smoothie, tussendoortje … Achteraf kunnen kinderen de recepten thuis klaarmaken.

“Elk recept wordt ontwikkeld door ons professioneel kookteam in samenspraak met onze voedingsdeskundigen”, weet Guy Elewaut. “Omdat telkens een andere seizoensgroente de hoofdrol speelt, kunnen we veel verschillende groenten aan bod laten komen, van spruitjes tot rode biet. Met dit programma willen we kinderen ambassadeurs maken van groenten, zowel voor hun leeftijdsgenoten als hun ouders. Door zelf aan de slag te gaan in de keuken leren ze op een leuke manier bij. En ook hun ouders kunnen trots meesmullen thuis. Samen met Studio 100 maken we van evenwichtige voeding een heuse beleving voor kinderen en hun ouders.”

Niet aan zijn proefstuk toe

Colruyt neemt al heel wat initiatieven om evenwichtige voedingskeuzes te ondersteunen. “We verbeteren de nutritionele samenstelling van het Boni Kids Assortiment, we ontwikkelen folderrecepten en kookboeken voor kinderen met aandacht voor evenwichtige voeding en seizoensgroenten en -fruit … En voor scholen zijn er de initiatieven Oog Voor Lekkers, Cooking Class en Snack & Chill”, concludeert Guy Elewaut.

Oproep voor jonge chefs

Jonge keukenprinsen en -prinsessen tussen 8 en 12 jaar die graag meewerken aan het kookprogramma, kunnen zich vanaf vandaag inschrijven via studio100tv.com.

Download uw foto’s hier.

Over Studio 100

Studio 100 werd in 1996 opgericht door Gert Verhulst en Hans Bourlon. Het bedrijf is uitgegroeid tot een unieke internationale onderneming in familie-entertainment, met een zeer sterke reputatie. Studio 100 staat garant voor een brede waaier aan kwaliteitsproducten op het vlak van familie- en kinderentertainment: televisie, film, boeken, tijdschriften, cd’s, merchandising, eigen zenders, digitale platformen, shows en theaterproducties… alles wordt binnenshuis ontwikkeld. Studio 100 heeft diverse populaire pretparken: Plopsaland en Plopsaqua in De Panne, Plopsa Indoor Hasselt, Plopsa Coo, Holiday Park in Duitsland, Mayaland in Polen en Plopsa Indoor in het Nederlandse Coevorden. De uitbouw van meerdere complementaire activiteiten rond de verschillende Studio 100 figuren is één van de sterktes van Studio 100.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.