Colruyt innoveert met babymaaltijden in vers en diepvries

Mama's en papa's vinden voortaan vers bereide babymaaltijden bij Colruyt Laagste Prijzen. Met deze primeur beantwoordt de retailer aan een belangrijke behoefte van drukbezette ouders door een lekker en betrouwbaar alternatief voor zelfbereide babyvoeding aan te bieden.* Het 100% koel- en vriesverse assortiment voor baby's werd ontwikkeld door twee ondernemende mama's vanuit hun persoonlijke ervaring en levensstijl. De vers bereide maaltijden passen perfect in een evenwichtig voedingspatroon voor baby's met zowel klassiekers met een twist zoals spaghetti met verborgen groenten als verrassende gerechten zoals tikka masala. Het ruime assortiment is vanaf morgen verkrijgbaar in 97 Colruyt-winkels en Collect&Go-afhaalpunten onder de merknamen Pipin Pear en Annabel Karmel .

*Dit blijkt uit een kwalitatief marktonderzoek van Colruyt Laagste Prijzen.

Verse gerechtjes voor kleinproevers

Tot vandaag was het aanbod van koel- en vriesverse bereide babyvoeding in de Belgische supermarkten moeilijk te vinden. Drukbezette mama’s en papa’s die hun kleinsten verse voeding willen geven, bleven letterlijk op hun honger zitten. Het nieuwe assortiment verse babyvoeding bij Colruyt brengt hier verandering in en laat ouders toe om ook wanneer het druk is, te kiezen voor evenwichtige kant-en-klare verse babyvoeding die eenvoudig en snel te bereiden is.

Als retailer vinden we het belangrijk om aan de noden van gezinnen met kinderen, onze belangrijkste doelgroep,  te beantwoorden. In het kwalitatief marktonderzoek gaven jonge mama’s en papa’s aan dat ze op zoek zijn naar verse maaltijden die smaken naar huisbereide maaltijden en ook een oplossing bieden voor hun tijdsgebrek. Met het nieuwe en innovatieve assortiment van Pipin Pear en Annabel Karmel kunnen ze voortaan in een handomdraai en met het volste vertrouwen een vers bereide maaltijd geven aan hun kindje.” zegt Geert Elen, afdelingshoofd productgroepmanagement Colruyt Laagste Prijzen.

Rijk smaakpallet en 100% vers

De Pipin Pear koelverse bio-maaltijden en het Annabel Karmel-diepvriesassortiment biedt variatie met naast vlees- en visgerechten ook vegetarische maaltijden en soepen. Pipin Pear omvat 10 maaltijden voor baby’s vanaf 5 maanden tot 1 jaar en ouder. Het assortiment Annabel Karmel bestaat uit 7 diepvriesmaaltijden en 2 soepen voor baby’s vanaf 1 jaar.

Uit het marktonderzoek van Colruyt blijkt de vraag naar vers bereide soepen zonder additieven groot. Via bereide soepen krijgen baby’s hun portie groenten binnen, zowel als tussendoortje en hoofdmaaltijd.

Dankzij dit ruime aanbod brengen ouders meer variatie in het menu van hun baby en ontdekken hun oogappels nieuwe en originele smaken zoals kip curry, rundsstoofpotje en een quiche met vis. Bovendien is het geen gepureerd voedsel, waardoor baby’s al op jonge leeftijd wennen aan de textuur van vaste voeding. Door het gebruik van verse ingrediënten benaderen de maaltijden qua smaak en textuur het best ‘home made’ babyvoeding. Verder bevatten ze geen bewaarmiddelen, geen additieven en zijn de verpakkingen 100% recycleerbaar.

Uit het marktonderzoek blijkt dat ouders het bestaande aanbod van babyvoeding te éénzijdig vinden. Ze willen hun baby al van jongs af aan nieuwe smaken leren ontdekken om zo een breder smaakpallet te ontwikkelen. Het assortiment Pipin Pear en Annabel Karmel  brengt hier op een voedzame én verrassende manier verandering in. Bovendien waren onze kwaliteitsdienst en nutritionisten nauw betrokken bij de lancering van de babymaaltijden. Ook vanuit de smaaktesten en het kwalitatief marktonderzoek zijn we overtuigd dat de babymaaltijden voldoen aan de verwachtingen van mama’s en papa’s op gebied van voedingswaarden en smaak.“ besluit Geert Elen.

Koelvers en diepvries

De nieuwe babymaaltijden zijn vanaf morgen verkrijgbaar in 97 Colruyt-winkels en Collect & Go-afhaalpunten (volledige lijst winkelpunten: www.colruyt.be/kleinproevers). De Pipin Pear koelverse bio-maaltijden zijn te vinden in de versmarkt. Ze bevatten geen toegevoegde suikers en zout. Het Annabel Karmel-assortiment is te vinden in de diepvries. Dankzij het vriesproces zijn deze maaltijden zeer voedzaam omdat vitaminen en mineralen van de verse ingrediënten optimaal bewaard blijven.

Conclusies marktonderzoek Colruy

• De zoektocht naar de ideale babyvoeding bezorgt ouders vaak stress en schuldgevoelens
  • Ouders geven hun baby het liefst zelf bereide verse voeding maar door gebrek aan tijd en energie lukt hen dat vaak niet
  • Ouders willen vooral dat babyvoeding voedzaam en smaakvol is
  • Ouders vinden het belangrijk om hun baby nieuwe smaken en texturen te laten ontdekken
  • Ouders verwachten dat vers bereide babyvoeding sterk lijkt op ‘home made’ babyvoeding en aan volgende criteria voldoet:
    • gevarieerd en smaakvol
    • voedzaam (bio, lokaal, geen smaak- en bewaarstoffen, weinig of geen toegevoede suikers en zout)
    • vers
    • snel en eenvoudig te bereiden

Download hier uw foto's.

Over Pipin Pear en Annabel Karmel

Irene, mama van 2 kinderen en zaakvoerder van een restaurant in Ierland was toen ze mama werd, vastberaden om altijd verse babyvoeding te maken. Al gauw ervaarde ze dat ze dit niet kon waarmaken wegens tijdsdruk. Na sluitingstijd begon ze te experimenteren met het bereiden van babymaaltijden en bood ze met succes een Baby Food Menu aan in het restaurant. Aangemoedigd door de reacties van klanten nam Irene in 2014 deel aan de Blas na hEireann Irish Food Awards en won ze de gouden, zilveren en bronzen medaille voor haar gerechten. Vanuit deze erkenning besliste ze om een volledige productlijn te lanceren voor ouders die hun baby het allerbeste willen geven: Pipin Pear.

Annabel Karmel, mama van 3 kinderen en Groot-Brittannië’s meest succesvolle auteur van kinderkookboeken, begon haar carrière in 1991 met ‘The Complete Baby and Toddler Meal Planner’ en heeft inmiddels 45 kookboeken geschreven. Al sinds meer dan 30 jaar is

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.