Colruyt Group Academy maakt eindejaarsdagen extra gezellig met de nieuwe “Workshop At Home”-box én extra digitale workshops voor (groot)ouders

Colruyt Group Academy, het merk van Colruyt Group dat originele workshops aanbiedt, wil voor deze toch wel extra bijzondere feestdagen wat bijkomende warmte en gezelligheid in huis brengen. Het lanceert daarom vanaf begin december samen met partners Bio-Planet, OKay en Colruyt drie verschillende “Workshop At Home” boxen. Het “Workshop At Home”-concept staat voor drie verschillende boxen die alle ingrediënten bevatten om op een laagdrempelige manier ook thuis een fijne workshop-tijd te beleven. Bovendien zullen er ook extra digitale workshops voor ouders en kinderen opgezet worden tijdens de kerstvakantie.

Dinsdag 1 december 2020

Snel schakelen, innovatie voorop

Colruyt Group Academy (CGA) biedt samen met haar partners initiatieven en inspirerende omgevingen aan om mensen toe te laten elkaar te ontmoeten, te ondernemen en nieuwe dingen te ontdekken. De huidige pandemie creëert echter een context waarin dit alles iets minder makkelijk wordt, wat veel flexibiliteit maar ook creativiteit vraagt van organisaties. “Het was voor ons ook een opportuniteit om over andere mogelijkheden na te denken en te kijken hoe we mensen kunnen blijven inspireren en verbinden. We zijn direct met een team creatieve medewerkers aan de slag gegaan, en zijn heel trots op het resultaat enkele maanden later. zegt Griet Aerts, verantwoordelijk voor CGA.

“Workshop@home”-box: extra warmte thuis tijdens deze bijzondere feestdagen

CGA wil met de “Workshop At Home”-boxen enkele workshops tot bij de mensen in huis brengen, naast de reeds bestaande digitale workshops die vandaag al lopen. Laagdrempeligheid, plezier, beleving en flexibiliteit vormen daarbij de basis, en op die manier wil CGA, samen met de favoriete winkelformules, in deze feestperiode extra gezelligheid en warmte bij de mensen binnenbrengen.

Zo goed als alles wat daarvoor nodig is, wordt in één box aangeboden. Er kan alleen of met het gezin ontdekt, uitgeprobeerd, geknutseld, geproefd worden vanuit de woonkamer, bed of keuken. Er wordt begin december gestart met een piloot-aanbod van 3 Nederlandstalige boxen. Het gaat meer specifiek over “Gezellig samen #kerst” in samenwerking met OKay (leuke knutsel-ideetjes en recepten), “Maak zelf parelende verzorgingsproducten” samen met Bio-Planet en “Maak hartverwarmende koffieblends” met Colruyt Laagste Prijzen als partner. Een box kost € 49.

Aerts: “Omdat het nog over een pilootproject gaat, starten we met een bepekte oplage per thema, waarvan er vanaf vandaag een aantal kerstboxen in een tiental OKay filialen, en binnenkort een aantal verzorgingsboxen bij Bio-Planet te verkrijgen zullen zijn, en de rest zal online besteld kunnen worden via een speciaal daarvoor opgerichte webpagina: colruytgroupacademybox.be.” Bedoeling is dat er in 2021 nog andere boxen bij zullen komen, en dan wordt ook meteen een Franstalige versie voorzien. “We gaan dus verder dan de feestdagen alleen”, aldus Griet Aerts.

Voor CGA is het belangrijk om het plezier waar mensen vroeger voor naar buiten gingen, ook binnenshuis te laten beleven. “De huidige pandemie heeft ons veel geleerd op vlak van live streaming en online samenwerken. We willen hier voor iedereen het beste van maken en zijn ervan overtuigd dat de boxen, maar ook ons aanbod van digitale workshops voor een prettig eindejaar in de bubbel gaan kunnen zorgen”, geeft Griet Aerts aan.

Extra digitale workshop met de kindjes tijdens de kerstvakantie

Colruyt Group Academy moest noodgedwongen alle fysieke workshops schrappen omwille van de lockdown. Ook daar werden snel oplossingen op poten gezet, met digitale workshops. Deze 14 verschillende online kookworkshops, online tastings en informatie-webinars konden al rekenen op honderden inschrijvingen. Griet Aerts: “De deelnemers zijn stuk voor stuk aangenaam verrast over het feit dat er ook digitaal zoveel verbinding kan doorgaan. Mensen vinden het tof, ze leren op die manier iets leuks bij, en ze leren ook zo nieuwe mensen kennen - zonder enige geografische limiet. Verrassend inspirerend”.

De workshop waar ouders en kinderen samen koken (“Koken met jouw Junior”) wordt deze kerstvakantie een aantal keer extra georganiseerd. Zo kunnen (groot)ouders en kinderen er samen extra warme, mooie en gezellige feestdagen van maken in hun eigen woonst.