DreamLand laat meer dan 24.000 kinderen videobellen met de Sint

Enthousiaste ouders en kinderen: initiatief blijkt schot in de roos. De coronamaatregelen gelden ook voor de Sint, en dus kwam DreamLand met een veilig alternatief voor de jaarlijkse Sintbezoeken aan de winkels: ouders konden hun kinderen inschrijven voor een persoonlijk online videogesprek met de Sint. En dat deden ze massaal. De originele 13.500 plaatsen werden al snel uitgebreid naar 14.250. En door het grote enthousiasme zijn zelfs die extra afspraken ondertussen helemaal volgeboekt. Tijdens zo’n gesprek belt de Sint meestal met meerdere kinderen uit hetzelfde gezin, waardoor ruim 24.000 kinderen een online onderonsje kunnen beleven met de Sint. Vooral de verlanglijstjes, de hobby’s en idolen van de kinderen worden besproken, maar ook vragen over de mysterieuze leeftijd van de Sint passeren de revue.

Vrijdag 27 november 2020

14.250 videogesprekken met de Sint, 24.000 verwonderde kinderen

Nog voor de DreamLand-winkels dichtgingen als gevolg van de maatregelen van het Overlegcomité, besliste DreamLand al om de traditionele Sintbezoeken in de winkels dit jaar niet te laten doorgaan. In de plaats daarvan werd een veilig, digitaal alternatief voorzien: ouders konden hun kinderen inschrijven voor een persoonlijk videogesprek met de Sint. Er werden aanvankelijk 13.500 tijdslots voorzien, maar die waren al snel allemaal volzet. Daarop trok DreamLand het aantal gesprekjes op naar 14.250, die ondertussen allemaal ingenomen zijn. En dat betekent dat meer dan 24.000 kinderen – per gesprek bellen gemiddeld meerdere kinderen uit hetzelfde gezin – de Sint online zullen ontmoeten. Tussen 7/11 en 26/11 vonden er al 7.378 gesprekjes plaats, de rest loopt nog door tot en met 5 december.

De Sint weet alles

Ouders konden vooraf enkele gespreksonderwerpen kiezen én interessante weetjes meegeven over hun kinderen. De meeste kinderen zijn dan ook verbluft dat de Sint zoveel over hen weet. Van het speelgoed op hun verlanglijstjes, hun hobby’s en favoriete helden tot hoe flink ze wel zijn: de Sint weet het allemaal. De kinderen zelf hebben uiteraard ook vragen voor de Sint, en daarbij blijkt vooral de klassieke vraag naar de mysterieuze leeftijd van de Sint het goed doen.

Kinderen én ouders enthousiast

Na afloop van het gesprek met de Sint kunnen ouders een reactie achterlaten als feedback voor DreamLand, en daaruit blijkt dat zowel de kinderen als hun ouders heel enthousiast zijn over hun babbel met de Sint:

“Een lach op ieders gezicht hier!”

“Kinderhartjes kunnen duidelijk ook virtueel verwarmd worden.”

“De kids zijn o zo verwonderd dat de Sint werkelijk ALLES weet!”

“Bedankt! Mijn dochter heeft haar babbel met de Sint gehad. Zij blij! En we moesten er niet eens voor in de rij gaan wachten!"

“Topidee van DreamLand om dit mogelijk te maken voor onze dochter in deze coronatijd!”

“De Sint deed Corona even helemaal vergeten!”

“Het was alsof de Sint in onze living stond!”

En ook volgens Dieter Struye, Algemeen directeur Colruyt Group non-food, is het initiatief een overdonderend succes: “Het project was vooral op technologisch vlak een uitdaging, en vroeg daarom heel wat voorbereiding. Als je dan ziet hoeveel ouders hierop zijn ingegaan en hoe positief kinderen én ouders reageren, dan kunnen we alleen maar tevreden zijn met het resultaat. In coronatijden heel veel kinderen een mooi moment bezorgen met de Sint, daar zijn we in elk geval in geslaagd.