Eieren in de winkelrekken van de winkels van Colruyt Group zijn veilig

De veiligheid en gezondheid van onze klanten is onze absolute prioriteit. Colruyt Group volgt de situatie omtrent de Fipronil-besmetting in de eieren zeer nauwgezet op. We blijven extra analyses opvragen bij onze leveranciers als extra controle bovenop de analyses van het FAVV (Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen), om ervoor te zorgen dat de eieren die vandaag in onze winkels liggen, veilig zijn.

Momenteel hebben de winkels van Colruyt Group de betrokken lotnummers zoals deze op de site van het FAVV terug te vinden zijn, niet in verkoop. Dat is in het verleden wel zo geweest. Hoewel we er toen snel bij waren om die loten toen al uit de handel te nemen op vraag van de leverancier, zou het kunnen dat er een aantal klanten zijn die van dat lot wel eieren mee naar huis genomen hebben (het gaat hier over eieren van Boni en Everyday). Deze klanten kunnen hun eieren terugbrengen naar de winkel, waar ze zullen verder geholpen worden door onze medewerkers.

Geen betrokken eieren in verkoop

De lotnummers van de eieren met te hoge concentraties Fipronil staan op de website van het FAVV. Bij Colruyt Group hebben we momenteel geen enkele van die lotnummers in verkoop. De lotnummers van enkele loten van onze veilige eieren verschillen echter soms maar met één cijfer van de lotnummers van eieren met te hoge concentraties fipronil. Daarom hebben we nu ook al die loten met eieren (Boni en Everyday) uit verkoop genomen, om mogelijke verdere verwarring bij onze klanten te voorkomen.

Extra controles op onze eieren

De eieren in onze rekken werden niet alleen gecontroleerd door het FAVV. Colruyt Group ging zelf een stap verder en heeft de leveranciers enkele dagen geleden al gevraagd om extra analyses aan te leveren van hun stalen. Op die manier willen we een extra controle inbouwen om de veiligheid van onze klanten te garanderen. We volgen de situatie op de voet en bekijken voortdurend of er extra maatregelen nodig zijn. Vandaag zijn de eieren in de winkelrekken van de winkels van Colruyt Group veilig.