Gloednieuwe Colruyt- en DreamLand-winkel in Moeskroen openen samen onder één dak

Ook ruim Collect&Go-afhaalpunt op dezelfde locatie. Op woensdag 17 juli openen op dezelfde site aan de Menenstraat 136 in Moeskroen een nieuwe winkel van Colruyt en DreamLand. Voor Colruyt Moeskroen gaat het om de verhuis naar een nieuwe locatie. DreamLand, de familie- en seizoenswinkel van Colruyt Group, opent dan weer voor het eerst een filiaal in Moeskroen. Bovendien is er ook een afhaalpunt van Collect&Go voorzien, waardoor de Group zijn klanten op 1 plek 3 verschillende winkelformules aanbiedt.

3 winkelformules op 1 locatie

Dat Colruyt, DreamLand en Collect&Go een gebouw delen, betekent een groter winkelgemak voor de klanten. Ze vinden verschillende winkels op 1 site en hebben een ruime parking van 234 plaatsen. Het biedt ook de kans aan de 3 verschillende winkelketens om op elkaar in te spelen én elkaar te versterken. Bovendien is het een interessante regio: door de nabijheid van de Franse grens is er heel wat potentieel om nieuwe klanten te bereiken.

Ruimere Colruyt-winkel: efficiënter winkelen

Met ruim 2.200 m² is de nieuwe Colruyt-winkel een vijfde groter dan de vorige. Gerant David Verlinde: “Daardoor kunnen we ons assortiment uitbreiden en de gangen verbreden, zodat onze klanten nog efficiënter kunnen winkelen. We hebben ook een extra kassa voorzien. En voor vers vlees kunnen ze terecht in een beenhouwerij met zelfbediening. Daar zien ze de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling.”

De prijzen staan in de nieuwe Colruyt-winkel op elektronische etiketten. “Die hebben heel wat voordelen”, weet de gerant. “Met dit nieuwe systeem kunnen we snel reageren op prijsaanpassingen bij onze concurrenten. Bovendien zijn ze heel energie-efficiënt en beter voor het milieu dan papieren etiketten: per jaar sparen we heel wat transport en 75 miljoen etiketten of 90 ton papier uit.”

Speelse DreamLand-winkel

De gloednieuwe DreamLand-winkel in Moeskroen is 1600 m² groot en is de derde winkel van DreamLand die met speelse elementen wordt aangekleed. Danny Jenquin, divisiemanager Verkoop: “We hebben onder andere een vloersticker in de vorm van een atletiekpiste aangebracht, waarop kinderen een race kunnen houden. En voor de kleintjes zijn er leuke winkelwagentjes.”

Klanten vinden in de familie- en seizoenswinkel een ruim assortiment van onder meer speelgoed, tuinartikelen, boeken, feestartikelen, gaming, schoolbenodigdheden en fietsen, tot geschenkartikelen voor het hele gezin en een seizoensgebonden aanbod (Halloween, Kerst, carnaval).

Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Aan de Colruyt-winkel is ook een nieuw Collect&Go-afhaalpunt voorzien, dat veel ruimer is dan het vorige en waar dus meer reservaties kunnen worden klaargezet. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt gerant David Verlinde. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Lage-energiewinkel: 4 % minder CO2

Colruyt en DreamLand Moeskroen zijn lage-energiewinkels met een optimale isolatie in de gevel en het dak. Bovendien is het gebouw hermetisch afgewerkt. De winkels maken ook gebruik van duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen en recuperatie van de warmte van de ventilatie en koelinstallatie. David Verlinde: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Speciale opendeuravond op 16 juli

Vanaf woensdag 17 juli ontvangen de 58 medewerkers van de nieuwe Colruyt-winkel en de 9 medewerkers van DreamLand Moeskroen hun klanten graag in de winkel.

“De avond ervoor, van 17 tot 20 u., kunnen ze in primeur de nieuwe winkels komen ontdekken tijdens deze speciale opendeuravond,”, zegt gerant David Verlinde. “We serveren onze klanten graag een hapje en een drankje.”

Bij DreamLand staan er tussen 17 en 20 juli heel wat festiviteiten gepland. De kids kunnen zich uitleven op het springkasteel, zich laten schminken of een ballon in een leuk figuurtje laten plooien. Maar ook een dj-demo van Hercules en ontmoetingen met Grote Smurf, Smurfin, Playmobil en le Loup staan op het programma. Een overzicht van alle activiteiten, data en tijdstippen is terug te vinden op dreamland.be/moeskroen.

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkels of het Collect&Go-afhaalpunt?

Neem gerust contact op met:

Nico Debeuf (regiomanager Colruyt) op 02 345 2345
Sebastien Cozza (regiomanager DreamLand) op 02 345 2345
Silja Decock (persverantwoordelijke Colruyt Group) op 0473 92 45 10

Praktische info:

Colruyt en DreamLand Moeskroen
Menenstraat 136
7700 Moeskroen

Openingsuren Colruyt:
ma - za: 8.30 - 20 u.
vr: 8.30 - 21 u.

Openingsuren DreamLand:
ma - do: 10 - 18.30 u.
vr: 10 - 19 u.
za: 9.30 - 18.30 u.

Opendeuravond:
dinsdag 16 juli van 17 tot 20 u.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.