Meer dan ooit reserveren Belgen hun kerstmenu online

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, verbrak voor Kerstmis alle records. In de aanloop naar kerstavond zijn er 40 procent meer reservaties gedaan via collectandgo.be. De marktleider in online food wil doorgaan op dat elan en investeert ook in 2017 om de makkelijkste en meest betrouwbare boodschappendienst te zijn.

Het waren drukke kerstdagen bij Collect&Go: meer dan ooit bestelden klanten hun feestboodschappen online. Er waren, in de week voor Kerst, ongeveer 40 procent meer reservaties in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar. In de 180 afhaalpunten was het een drukte van jewelste. In dit filmpje kan u op 45 seconden het komen en gaan bekijken van de klanten in het afhaalpunt in Aalst!

In vergelijking tot een doorsnee weekend was het op 23 en 24 december de helft drukker in de afhaalpunten van Collect&Go. Meer dan duizend medewerkers zetten op die twee dagen, met de grootste zorg, drie voetbalvelden vol gevulde plooiboxen klaar.

De cava van Gran Baron is de populairste fles bubbels bij onze klanten in de Colruyt-webshop, terwijl ze voor de feesttafel veel gourmetschotels, wildragout en gevulde kalkoen bestellen. Meer dan de helft van de reservaties bij de online boodschappendienst van Colruyt Group liepen ’s avonds binnen, tussen 18 en 23 u. Volgend weekend, met oudejaar, verwacht Collect&Go nog een piek. Tijdig bestellen is dus de boodschap ;-)

Beste maand ooit

December 2016 is nu al de beste maand ooit voor Collect&Go. De online boodschappendienst wil dat succes graag verderzetten in 2017. “Het is onze ambitie om verder te groeien als de makkelijkste en meest betrouwbare online boodschappendienst”, stelt business unit manager Geert Boel. “Daarom voorzien we, boven op de 180 bestaande afhaalpunten, in 2017 en 2018 opnieuw een groei van 10 afhaalpunten per jaar.”
Boel is online shoppers dankbaar voor hun trouw aan Collect&Go. “Zonder onze klanten stonden we niet waar we nu staan, en daar wil ik hen voor bedanken. Toen online winkelen nog in zijn kinderschoenen stond, heeft hun vertrouwen in onze service het verschil gemaakt”, vertelt hij.

Stempel drukken op online markt

“Onze ambitie is om een gemakkelijke en eenvoudige service aan te bieden aan onze klanten”, vervolgt Boel. “We zijn ook continu op zoek naar verbetering. Zo investeren we in aparte parkeerplaatsen voor Collect&Go-klanten, om het hun nóg gemakkelijker te maken”, duidt Boel.
Collect&Go wil zijn service verder uitbouwen en nog meer diensten aanbieden. “Daarvoor volgen we de markt en luisteren we naar suggesties van onze klanten. Op die manier willen we met onze expertise, ook op logistiek vlak, de online markt verder vorm geven”, besluit Boel.
Door continu te investeren in online activiteiten, zoals Collect&Go, groeit de online omzet van Colruyt Group gestaag. De Group is bijgevolg niet alleen klaar om een antwoord te bieden op de online omwenteling, maar is zélf drijvende kracht.

Over Collect&Go

Collect&Go is de online boodschappendienst van Colruyt Group, die boodschappen doen gemakkelijk maakt. Onze medewerkers doen de boodschappen bij Colruyt en Bio-Planet met de grootste zorg. Voor het rondhalen, klaarzetten en afhandelen van je boodschappen rekent Collect&Go een servicekost van 5,50 euro aan.
Klanten halen hun reservatie af in een afhaalpunt en een tijdstip naar keuze. Collect&Go heeft een ruim netwerk van bijna 200 afhaalpunten. Zo is er altijd eentje in de buurt.

De service startte in maart 2000, met afhaalpunten in Halle en Ukkel. De online reservaties haalt Collect&Go intussen zowel rond in de winkels als in de speciaal daarvoor opgerichte distributiecentra in Zaventem en Erpe-Mere.

Meer info?

Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group