Nieuwe Colruyt-winkel in Balen is dubbel zo groot

Op woensdag 4 december opent de gloednieuwe Colruyt-winkel in Balen de deuren, net naast de huidige winkel. Die sloot definitief op zaterdag 30 november om 20 u. De nieuwe supermarkt is bijna dubbel zo groot. Klanten vinden er daardoor een nog ruimer assortiment. Deze lage-energiewinkel is ook uitgerust met een Collect&Go-afhaalpunt. En op de ruime parking is er extra accommodatie voor elektrische wagens. Klassieke wagens kunnen tanken aan het DATS 24-tankstation, vooraan op de site.

Compleet assortiment op 2.350 m²

De vorige Colruyt-winkel in Balen was te klein geworden om er comfortabel boodschappen te doen. “Daarom hebben we een nieuwe gebouwd, net naast de vorige winkel”, zegt gerant Sarah Beysen. “Die is 2.350 m² groot. Een grotere winkel betekent ook een ruimer assortiment, onder meer in de diepvriesafdeling en de versmarkt. 1 extra kassa –in totaal zijn er nu 7- zorgen voor een vlotte bediening. In de nieuwe winkel kunnen ook 5 extra medewerkers aan de slag.

Vers voorverpakt vlees in een koeltoog

Vers kwaliteitsvlees vinden de klanten overzichtelijk gerangschikt in een zelfbedieningstoog. Sarah Beysen: “Het vlees is voorverpakt in handige porties. Zo zien de klanten meteen de ingrediënten, de hoeveelheid en de prijs. Ze kiezen zelf het pakje dat ze willen en nemen het meteen mee.

Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Aan de nieuwe Colruyt-winkel is ook een Collect&Go-afhaalpunt. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt de gerant. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Duurzame winkel

Voor deze nieuwe winkel maakt Colruyt enkele duurzame keuzes. Zo staan de prijzen op elektronische etiketten. Die zijn ecologischer en beter voor het milieu dan papieren etiketten. Op de nieuwe, ruimere parking met 121 plaatsen (30 meer dan aan de vorige winkel) is een laadpaal voorzien voor elektrische wagens.

Bovendien is Colruyt Balen een lage-energiewinkel met zonnepanelen en een optimale isolatie, ventilatie, koeling en verwarming. Regenwater wordt opgevangen via een infiltratieveld, waardoor het geleidelijk aan in de grond kan sijpelen. Sarah Beysen: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.

Speciale opendeuravond op 3 december

Vanaf woensdag 4 december ontvangen gerant Sarah Beysen en haar 32 medewerkers hun klanten opnieuw in de nieuwe Colruyt Balen. “De avond voordien kan iedereen de winkel al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond serveren we onze klanten van 17 tot 20 u. graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?
Neem gerust contact op met:

Frederik Budts (regiomanager) op 02 345 2345
Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10

Praktische info:

Colruyt Balen
Schoor 1
2490 Balen

Openingsuren:

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:       8.30 - 21 u.

Opendeuravond:

dinsdag 3 december van 17 tot 20 u.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.