OKay opent tweede buurtwinkel zonder fossiele brandstoffen in Viroinval

Op woensdag 29 november opent OKay zijn 125ste buurtwinkel in Viroinval, dicht bij de Franse grens in de provincie Namen. De nieuwe winkel verbruikt geen fossiele brandstoffen zoals stookolie of aardgas, net zoals de vestiging in Stavelot, die in september openging. OKay Viroinval is een praktische buurtsupermarkt waar klanten snel, goedkoop en makkelijk kunnen winkelen. Store manager Muriel Timmermans en haar team nodigen de buurtbewoners graag uit op de openingsreceptie op dinsdag 28 november tussen 18 en 20 uur.

Feestelijke openingsreceptie

Vanaf woensdag 29 november verwelkomen store manager Muriel Timmermans en haar zeven teamleden hun klanten in de nieuwe OKay langs de Rue Albert Grégoire 73 in Viroinval. De dag ervoor zijn de buurtbewoners ook welkom op de openingsreceptie van 18 tot 20 uur voor een hapje, een drankje en een rondleiding. De bewoners van Viroinval konden tot nog toe terecht in OKay Beaumont, Spar Mariembourg en de Colruyt-winkels van Gerpinnes, Walcourt, Thuin en Mettet, maar krijgen nu hun eigen buurtsupermarkt.

Fris en modern ingericht

OKay Viroinval is een winkel van de nieuwe generatie met een frisse, moderne inrichting. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. Elke dag wordt er vers brood geleverd en de medewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, eigen merken en discountmerken. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Hierin liggen alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken. Klanten die snel een maaltijd zoeken, hoeven dus niet meer de hele winkel te doorkruisen.

Tweede fossiele-brandstofvrije winkel

Na OKay Stavelot in september is OKay Viroinval de tweede buurtsupermarkt van de keten die geen verwarmingsketel op aardgas of stookolie gebruikt. Het gebouw wordt volledig verwarmd met de restwarmte van de propaankoeling voor de freshmart. De winkel stoot zo 99 % minder CO2 uit voor de verwarming dan een traditionele winkel met verwarmingsketel. Als de test met de warmterecuperatie-installatie in Stavelot en Viroinval succesvol is, worden nog meer OKay-winkels en andere winkels van Colruyt Group met het systeem uitgerust.

Milieu-impact zo laag mogelijk

“OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken we sinds 2015 in de winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen”, zegt Fabrice Gobbato, algemeen directeur bij OKay. De ledverlichting in de winkels zorgt bijvoorbeeld voor 30 % minder energieverbruik en regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en heeft een koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.

Over OKay

OKay is de buurtsupermarkt van Colruyt Group. Klanten vinden er alles voor hun dagelijkse boodschappen. OKay-winkels zijn zo dicht mogelijk bij dorps- of stadskernen gevestigd en garanderen de laagste prijzen in de buurt.

De allereerste OKay-winkel opende haar deuren op 14 januari 1998 in Ertvelde. Sindsdien openen ze jaarlijks gemiddeld 7 nieuwe winkels. De komende jaren zal de buurtsupermarkt dit ritme aanhouden. OKay telt vandaag 102 filialen in Vlaanderen, 20 in Wallonië en 3 in Brussel. Op termijn ziet OKay een potentieel van 180 filialen in België. Sinds november 2015 beschikt de keten bovendien over zijn eigen distributiecentrum in de industriezone van Lot (Beersel) in Vlaams-Brabant. OKay telt momenteel meer dan 1.900 medewerkers.

Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group
Tel.: +32 (0)473 92 45 10 of 02 363 55 45
E-mail: press@colruytgroup.com

Praktische info

OKay Viroinval
Rue Albert Grégoire 73
5670 Viroinval
www.okayviroinval.be

Openingsuren OKay
Maandag t.e.m. zaterdag van 8.30 tot 19.30 u.

Volg OKay

Boilerplate OKay