OKay opent gloednieuwe buurtsupermarkt in Berlare

Op woensdag 6 november opent OKay zijn 133ste winkel in de Sarosstraat in Berlare. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 650 m² groot, stelt 11 mensen tewerk en is met duurzame technieken en materialen gebouwd. Store manager Angelo Zaman en zijn team nodigen de buurtbewoners graag uit op de openingsreceptie op dinsdag 5 november van 18 tot 20 uur voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Woensdag 16 oktober 2019

Groen toegangspaadje

OKay Berlare werd gebouwd op een braakliggend terrein, op de hoek van de Sarosstraat en de Brugstraat. De winkel bevindt zich net buiten het centrum van Berlare. “We willen zowel de buurtbewoners aanspreken als mensen die op weg naar huis nog even willen stoppen om boodschappen te doen”, zegt store manager Angelo Zaman. “We hebben zelfs een apart toegangspaadje aangelegd omgeven door groen, speciaal om de voetgangers en fietsers uit de buurt het zo makkelijk en aangenaam mogelijk te maken. We hopen een trouw cliënteel op te bouwen en ze te overtuigen met ons optimale assortiment, onze vriendelijke medewerkers en de laagste prijzen in de buurt.”

185 zonnepanelen op het dak

OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom gebruikt de retailer in zijn winkels van de nieuwste generatie zoveel mogelijk duurzame technieken en materialen. OKay legde bijvoorbeeld 185 zonnepanelen op het dak, die het energieverbruik van de winkel bijna volledig dekken. Verwarmen gebeurt niet via een klassieke ketel, maar met de restwarmte van de koelinstallatie. Bovendien werkt de koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen en de CO²-uitstoot van de koeling met 90 % doet dalen. De ledverlichting in de winkels zorgt voor 30 % minder energieverbruik en regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en het ventilatiesysteem recupereert 75 % van de warmte uit de lucht.

Fris en modern ingericht

OKay Berlare behoort tot de nieuwe generatie OKay-winkels en heeft een frisse, moderne inrichting. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. Het uitgebreide assortiment dagvers fruit en groenten komt er volledig tot zijn recht. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: fruit en groenten, zuivel, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. Elke dag ligt er vers brood in de broodhoek en de winkelmedewerkers bakken meerdere keren per dag kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, het eigen merk Boni Selection en discountmerk Everyday. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Hierin liggen alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken. Klanten die snel een maaltijd zoeken, hoeven dus niet meer de hele winkel te doorkruisen.