Colruyt Cuesmes heropent als winkel van de nieuwe generatie

Op woensdag 14 augustus heropent de vernieuwde Colruyt-winkel in Cuesmes de deuren. De supermarkt werd omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie. Dankzij de betere isolatie en ventilatie is hij energiezuiniger. Bovendien werd de beenhouwerij volledig vernieuwd en de versmarkt uitgebreid. Er kwamen ook elektronische prijsetiketten.

Efficiënter winkelen

We hebben de winkel volledig opnieuw ingericht”, zegt gerant Audrye Plume. “Onder meer de versmarkt werd groter. Onze klanten kunnen nu efficiënter en aangenamer winkelen. Bij de vernieuwingen hebben we altijd rekening gehouden met de laagste kosten, zoals je van Colruyt mag verwachten.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Logan Delval: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.

Energiezuinigere winkel

Bij de vernieuwing van de winkel in Cuesmes koos Colruyt voor duurzame isolatiematerialen en technieken, zoals recuperatie van warmte van de koelinstallaties. Audrye Plume: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moet de CO2-uitstoot van de groep verminderen met 4 %.

Elektronische prijsetiketten

In Colruyt Cuesmes werden de papieren etiketten vervangen door elektronische. “Die zijn beter voor het milieu, want we sparen zo heel wat papier en transport uit”, zegt de gerant. “Per jaar gaat het om 75 miljoen etiketten of 90 ton papier. Bovendien zijn ze heel energie-efficiënt, omdat ze alleen stroom verbruiken terwijl een prijs wordt aangepast. Ten slotte kunnen we met dit systeem nog sneller reageren op prijsaanpassingen bij onze concurrenten. En wij krijgen in de winkel meer tijd, bijvoorbeeld om producten uit te zetten.

Speciale opendeuravond op 13 augustus

Vanaf woensdag 14 augustus ontvangen gerant Audrye Plume, chef-beenhouwer Logan Delval en hun 36 medewerkers hun klanten opnieuw in de vernieuwde Colruyt Cuesmes. “De avond voordien kan iedereen de vernieuwde winkel al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond, van 17 tot 20 u., serveren we onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel?

Neem gerust contact op met:

• Pascal Waroquier (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0479 72 29 10

Praktische info:

Colruyt Cuesmes

Place de Cuesmes 57
7033 Cuesmes

Openingsuren :

ma – za:          8 . 30 – 20 u.
vr:                    8 . 30 – 21 u.

Opendeuravond :

dinsdag 13 augustus, van 17 tot 20 u.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.