Spar Olen heropent de deuren met vernieuwd winkelconcept

Op donderdag 26 september opent de Spar Colruyt Group-winkel van Olen opnieuw de deuren na een grondige opfrissing. De buurtsupermarkt werd ingericht volgens de stijl van de nieuwste generatie Spar-winkels. Uitbater Cihan Gungor nodigt alle klanten en buurtbewoners uit voor de openingsreceptie op woensdag 25 september. Van 18 tot 21 uur is iedereen welkom voor een rondleiding, een drankje en frietjes met stoofvlees.

Van jongs af aan bij Spar

Uitbater Cihan Gungor baatte van 2008 tot 2017 de Spar-winkel in Eindhout uit, samen met zijn vader. In 2017 nam hij de toenmalige Eurospar in Olen over. De zaak in Eindhout liet hij over in de handen van zijn zus en schoonbroer. “Ik ben groot geworden in de winkel van mijn ouders en ken de Spar-formule dus door en door. Het volledige concept past perfect bij mijn persoonlijkheid: elke dag opnieuw klaarstaan voor de klant met een ruim assortiment kraakverse, kwaliteitsvolle producten.” Cihan baat de winkel uit samen met zijn gerante Wendy, die al sinds 2009 aan boord is. “Wendy is evenveel het gezicht van de zaak als ikzelf. Samen hebben we de nodige kennis en ervaring om de winkel te doen draaien!”

De winkeloppervlakte van 750 m² blijft behouden. Spar Olen ligt op de Oevelseweg, vlak bij het centrum van Onze-Lieve-Vrouw-Olen. “Ons cliënteel bestaat grotendeels uit buurtbewoners. Maar we mikken natuurlijk ook op medewerkers van naburige bedrijven en op passanten van de drukke verbindingsweg tussen Geel en Herentals.”

Marktgevoel en nadruk op vers
Spar Olen ziet er fris en modern uit en werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten. De versafdelingen zijn de speerpunten en creëren een marktgevoel. Bij het binnenkomen worden klanten meteen verwelkomd door de geur van vers brood uit de broodafdeling. Daarna vinden ze in een logische volgorde alles wat ze nodig hebben om een koude of warme maaltijd klaar te maken. “Onze versafdelingen bevinden zich vooraan in de winkel. Zo maken we boodschappen doen extra makkelijk voor gehaaste of vaak terugkerende klanten.” Via de digitale schermen kunnen klanten zich laten inspireren met recepten, maaltijdideeën en productinformatie.

Duurzame technieken

Spar Olen maakt gebruik van de nieuwste energiezuinige bouwtechnieken. Alle koelinstallaties draaien op CO², een veel milieuvriendelijkere methode dan bij klassieke koelinstallaties. De warmte en energie van de koeling wordt gerecupereerd om de winkel mee te verwarmen.

Volg Spar Colruyt Group

Boilerplate Spar Colruyt Group

Over Spar Colruyt Group

De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be