Gloednieuwe Colruyt Beaufays is dubbel zo groot

Op woensdag 11 juli opent een gloednieuwe Colruyt-winkel in Beaufays, op nauwelijks 300 m van de vorige winkel. De lage-energiewinkel is gebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie met een nieuw beenhouwerijconcept met zelfbediening en een Collect&Go-afhaalpunt. Ten slotte werden ook 9 nieuwe medewerkers aangeworven.

Winkel van de nieuwe generatie

De nieuwe Colruyt Beaufays is een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie. Gerant Christophe Guillaume legt uit: “De vorige winkel was te klein geworden om onze klanten optimaal te bedienen. De nieuwe winkel is dubbel zo groot: bijna 1.900 m². Daardoor kunnen we een ruimer assortiment aanbieden, en kunnen klanten vlotter en vooral aangenamer winkelen. Daarnaast zorgt de uitbreiding van de winkel voor 9 nieuwe arbeidsplaatsen.

Lage-energiewinkel

De isolatie in de gevel en het dak van de nieuwe winkel gaat verder dan wettelijk voorgeschreven. Bovendien is hij beter hermetisch afgewerkt. Colruyt Beaufays is dus vanaf nu een lage-energiewinkel met duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen of een warmtepomp voor warm water. “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn”, zegt de gerant. “De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Gloednieuwe beenhouwerij met open atelier

Ook de beenhouwerij met zelfbediening ziet er helemaal anders uit. Chef-beenhouwer Sébastien Prieto: “De klanten hebben er een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades. Ze zien de beenhouwers ook aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling.”

Nieuw: Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Voor klanten die graag tijd winnen, is er in Colruyt Beaufays een Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij de medewerkers de boodschappen doen voor de klanten. Die reserveren hun boodschappenlijstje online of via de app. De producten staan dan klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.

Speciale opendeuravond

Vanaf woensdag 11 juli staan gerant Christophe Guillaume, chef-beenhouwer Sébastien Prieto en hun 36 medewerkers -9 meer dan in de vorige winkel- klaar om de klanten opnieuw te verwelkomen in de nieuwe Colruyt Beaufays.

De avond voordien, op dinsdag 10 juli van 17 tot 20 u., kan iedereen de vernieuwingen al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond, in aanwezigheid van Laurent Burton, burgemeester van Chaudfontaine, serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

Voor meer info kan u contact opnemen met:

• Maximilien Habran (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke van Colruyt Laagste Prijzen) op 02 363 55 45

Praktische info:

Colruyt Beaufays
Voie de l’Air Pur 175
4052 Beaufays

Opening hours:
ma - za: 8.30 - 20 u.
vr: 8.30 - 21 u.

Open evening:
dinsdag 10 juli van 17 tot 20 u.