Twee Colruyt-winkels in La Louvière om stijgende aantal klanten te kunnen bedienen

Op woensdag 13 november opent de vernieuwde Colruyt-winkel in La Louvière, 5 maanden na de nieuwe winkel in Haine-Saint-Pierre. Beide winkels zijn nodig om het groeiende aantal inwoners van de stad te kunnen bedienen. De vernieuwde winkel is makkelijk bereikbaar te voet. Hij werd omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie met enkele aanpassingen, zoals de beenhouwerij met zelfbediening en elektronische prijsetiketten. Het gebouw is ook energiezuiniger dankzij een betere isolatie, een overdekte loskade en het gebruik van duurzame technologieën.

Twee Colruyt-winkels in La Louvière

Colruyt La Louvière bestaat sinds 1979, de laatste renovatie was in 2000. Sindsdien is het aantal inwoners in de buurt flink gegroeid, net als het aantal klanten van de winkel. Gerant Olivier Dhondt: “De winkel was te klein geworden, maar uitbreiden was niet mogelijk. Daarom hebben we beslist om een tweede winkel te bouwen in Haine-Saint-Pierre. Die ging in juni open. Daardoor kreeg het oosten van de stad er een winkel bij en werd die in La Louvière wat ontlast. En intussen hebben we beslist om de winkel in het centrum te vernieuwen. Want zijn nabijheid is een troef voor klanten die er te voet terechtkunnen.”

Volledig vernieuwde winkel met beenhouwerij met open atelier

“Vanaf woensdag 13 november doen onze klanten hun boodschappen nog aangenamer en efficiënter in een volledig vernieuwde winkel”, zegt gerant Olivier Dhondt. “Bij de werken hebben we natuurlijk rekening gehouden met de laagste kosten, zoals iedereen van Colruyt verwacht.”

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Thierry Dhont: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.”

Elektronische prijsetiketten

De prijzen staan in de nieuwe Colruyt La Louvière op elektronische etiketten. “Met dit nieuwe systeem kunnen we sneller reageren op prijsaanpassingen bij onze concurrenten”, weet de gerant. “Elektronische etiketten zijn ook ecologischer en beter voor het milieu dan papieren etiketten. We sparen zo per jaar heel wat transport en 75 miljoen etiketten of 90 ton papier uit. Ze verbruiken ook alleen energie terwijl de prijs wordt aangepast. En onze medewerkers krijgen meer tijd om bijvoorbeeld producten uit te zetten in de rekken.”

Gedaan met fossiele brandstoffen

Voor de renovatie van de winkel in La Louvière, koos Colruyt voor duurzaam isolatiemateriaal en duurzame technieken, zoals recuperatie van de warmte van de koelinstallatie en ledverlichting. Daarmee daalt de energiefactuur met bijna 30 %. Ook de volledige overkapping van de loskade komt de isolatie van de winkel ten goede en zorgt tegelijk voor minder geluidshinder voor de buurtbewoners. Bovendien gebruikt deze winkel geen fossiele brandstoffen meer. Olivier Dhondt: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moet de CO2-uitstoot van de groep met 4 % verminderen.”

Speciale opendeuravond op 12 november

Vanaf woensdag 13 november ontvangen gerant Olivier Dhondt, chef-beenhouwer Thierry Dhont en hun 34 medewerkers hun klanten graag in de vernieuwde Colruyt La Louvière.

“De avond ervoor, van 17 tot 20 u., kunnen ze in primeur de nieuwe winkel komen ontdekken”, zegt de gerant. “We serveren onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is welkom!”

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de vernieuwde winkel?

Neem gerust contact op met:

Johann Denis (regiomanager) op 02 345 2345
Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0473 92 45 10

Praktische info:

Colruyt La Louvière
Rue du Gazomètre 21
7100 La Louvière

Openingsuren:

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:       8.30 - 21 u.

Opendeuravond:

dinsdag 12 november van 17 tot 20 u.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.