Tweedehandsplatform Newstory opent derde trefpunt in Brugge

Inwoners van Brugge en omstreken kunnen voortaan een stuk gemakkelijker tweedehands baby- en kinderspullen kopen en verkopen. Het online tweedehandsplatform NewStory opent immers een nieuw trefpunt boven de Dreamland-winkel langs de Blankenbergse Steenweg in Brugge. Sinds de lancering afgelopen voorjaar zit het tweedehandsplatform van Colruyt Group in de lift. Er wisselden al meer dan 5.000 artikelen van eigenaar en het trefpunt is Brugge is al het derde, na Lochristi en Wilrijk.

Nieuw leven voor 5.000 spullen

Met een nieuw trefpunt erbij wil Newstory het nog meer mensen gemakkelijk maken om tweedehands artikelen te kopen of te verkopen. “Ons model heeft succes en daarom willen we het aantal trefpunten verder uitbreiden”, zegt verantwoordelijke Laurens De Wolf. “Dan kijk je natuurlijk naar relevante plaatsen waar veel potentiële gebruikers wonen, zoals het Gentse, het Antwerpse en nu dus het Brugse. We onderzoeken dan ook andere mogelijke locaties, bijvoorbeeld in de rand van Brussel.”

Newstory heeft sinds de lancering in april 2018 de wind in de zeilen. Gemiddeld biedt het platform zowat 650 items te koop aan, van typische babyartikelen zoals wandelwagens en autostoelen over driewielers en loopfietsen tot kinderkamers en groter speelgoed. Er is veel vraag naar kinderstoelen van Tripp Trapp en buggy’s van Maclaren, terwijl Maxi-Cosi en Pericles het vaakst verkocht worden. Op een klein half jaar tijd kregen er al meer dan 5.000 items een tweede leven bij een nieuwe eigenaar, goed voor zowat 80% van alle binnengebrachte artikelen.

Snel, betrouwbaar, comfortabel

Onder het motto ‘Eersteklas Tweedehands’ biedt NewStory een snel, betrouwbaar en comfortabel alternatief voor de bestaande tweedehandsplatformen. “We brengen kopers en verkopers samen en maken het hele proces voor beide partijen een stuk gemakkelijker”, zegt Laurens De Wolf. Het principe is eenvoudig. De verkoper brengt zijn artikel binnen in een Newstory-trefpunt of in een Dreamlandwinkel die een inzamelactie organiseert. Na kwaliteitscontrole biedt Newstory het artikel twee maanden te koop aan en maakt afspraken met geïnteresseerde kopers. Na de verkoop krijgt de verkoper 75% van de prijs in de vorm van een Colruyt Group-aankoopcheque. Doordat alle artikelen bij Newstory voldoen aan bepaalde kwaliteitsvoorwaarden, gaat zowat 70% ervan binnen de twee maanden de deur uit.

• Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group
  • Tel.: +32 (0)473 92 45 10 of +32 (0)2 363 55 45