Vernieuwde Colruyt Tongeren opent op 28 maart en toont archeologische vondsten

Op woensdag 28 maart opent de vernieuwde Colruyt Tongeren de deuren na enkele maanden van verbouwingswerken. De winkel werd met de helft uitgebreid en omgebouwd tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie. Bovendien werden tijdens de werken op de site belangrijke archeologische vondsten opgegraven. “Dat maakt deze winkel voor ons toch extra speciaal”, zegt gerant Kris Croux.

Een huis, twee ovens en een zwaard

Dat in Tongeren Gallo-Romeinse schatten worden opgegraven, is niet nieuw. Ook bij de bouw van de winkel in 2006 vonden archeologen al Romeinse en middeleeuwse resten. Gerant Kris Croux: “En nu dus opnieuw! Een Romeins zwaard, afvalkuilen, een stenen kelder, bekers, borden en kommen, heel veel scherven en munten, resten van een houten huis … Maar het belangrijkste zijn de twee pottenbakkersovens. Die zijn uitzonderlijk goed bewaard en het bewijs dat de Romeinen in Tongeren aardewerk maakten.”
Omdat veel klanten benieuwd zijn naar de opgegraven vondsten, worden de mooiste tentoongesteld in de winkel. “De opgravingen hebben ons wel wat tijd en investeringen gekost, toch zijn we heel erg fier, zowel op onze vondsten als op onze nieuwe winkel”, zegt de gerant.

De helft groter

Colruyt Tongeren werd tijdens de werken helemaal opnieuw ingericht tot een Colruyt-winkel van de nieuwe generatie. “Daardoor kunnen klanten nog efficiënter en aangenamer winkelen, zegt gerant Krix Croux.We hebben de winkel ook met de helft uitgebreid tot 1.600 m². In bijna alle afdelingen vinden de klanten nu een nog ruimer assortiment.”

Gloednieuwe beenhouwerij

Voor hun vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe, grotere beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Filip Renaerts: “De beenhouwers versnijden er het verse vlees ter plaatse. Klanten zien ze aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Bovendien hebben ze in de nieuwe beenhouwerij een mooi overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.”

De winkel heeft zowel een ruime bovengrondse als ondergrondse parking. Klanten kunnen kiezen tussen het rolpad of nu ook de lift om vlot van niveau -1 tot in de winkel te geraken.

Collect&Go doet de boodschappen voor de klanten

Colruyt Tongeren heeft nu ook een Collect&Go-afhaalpunt. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt de gerant. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Speciale opendeuravond

Vanaf woensdag 28 maart staan gerant Kris Croux, chef-beenhouwer Filip Renaerts en hun 34 medewerkers klaar om de klanten opnieuw te verwelkomen in de vernieuwde Colruyt Tongeren.

Kris Croux: “De avond voordien, op dinsdag 27 maart van 17 tot 20 u., kan iedereen de vernieuwingen al in primeur komen bekijken. Tijdens deze speciale opendeuravond, in aanwezigheid van burgemeester Patrick Dewael, serveren we de klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

Voor meer info kan u contact opnemen met:

- Christophe Deschepper (regiomanager) op 02 345 2345
- Silja Decock (persverantwoordelijke van Colruyt Group) op 0473 92 45 10

Praktische info:

Colruyt Tongeren
Astridlaan 33
3700 Tongeren

Openingsuren:​

ma - za:  8.30 - 20 u.
vr:       8.30 - 21 u.

Opendeuravond:​
dinsdag 27 maart van 17 tot 20 u.

Hanne Poppe & Silja Decock