Volledig nieuwe Colruyt Lebbeke heropent als lage-energiewinkel

Op woensdag 12 december opent de nieuwe Colruyt-winkel in Lebbeke de deuren. De volledig nieuwe supermarkt bevindt zich op dezelfde locatie als de vroegere Colruyt-winkel, die helemaal werd afgebroken. Hij is ook met bijna de helft uitgebreid. Daardoor vinden de klanten er een nog ruimer assortiment, een gloednieuwe beenhouwerij en een Collect&Go-afhaalpunt, en kunnen er 14 extra medewerkers aan de slag. Bovendien is Colruyt Lebbeke voortaan een lage-energiewinkel met optimale isolatie en ventilatie.

Compleet assortiment op ruim 1.600 m²

De vorige Colruyt-winkel in Lebbeke was te klein geworden om er comfortabel boodschappen te doen. “Daarom hebben we hem afgebroken en een volledig nieuwe gebouwd”, zegt gerant Ibrahim Ünal. “De nieuwe winkel is 1.600 m² groot, bijna de helft ruimer dan de vorige. Een grotere winkel betekent een ruimer assortiment, onder meer in de diepvriesafdeling en de versmarkt. 2 extra kassa’s, 8 in totaal, zorgen voor een vlotte bediening.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Timmy Vaneeckhoudt: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.”

Nieuw: Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Colruyt Lebbeke heeft voortaan ook een Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij de medewerkers de boodschappen doen voor de klanten. Die reserveren hun boodschappenlijstje online of via de app. De producten staan dan klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.

14 extra medewerkers

De uitbreiding en vernieuwingen van de winkel betekenen ook meer werk. “In totaal kunnen in Colruyt Lebbeke 48 medewerkers aan de slag”, vertelt de gerant. “Daarvan zijn er 8 nieuwe in de winkel en 6 in de beenhouwerij.”

Makkelijk bereikbaar

De parking van Colruyt Lebbeke is gedeeltelijk overdekt en telt 113 plaatsen. Klanten komen met hun winkelkar makkelijk tot in de winkel via de lift of een rolpad.

De parking is trouwens makkelijk toegankelijk via 2 in- en uitgangen”, zegt Ibrahim Ünal. “Zowel via de Brusselsesteenweg als de Opwijksestraat is de winkel vlot bereikbaar.”

Lage-energiewinkel: 4 % minder CO2

Colruyt Lebbeke is voortaan een lage-energiewinkel: de isolatie in de gevel en het dak is verbeterd. Bovendien is hij beter hermetisch afgewerkt. De winkel stapt ook over naar duurzame technologie, zoals een koelsysteem met propeen en recuperatie van de warmte van de ventilatie. Ibrahim Ünal: “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De CO2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen.”

Speciale opendeuravond in aanwezigheid burgemeester

Vanaf woensdag 12 december ontvangen gerant Ibrahim Ünal, chef-beenhouwer Timmy Vaneeckhoudt en hun 46 medewerkers hun klanten in de nieuwe Colruyt Lebbeke.
De avond voordien kan iedereen de nieuwe winkel al in primeur komen bekijken, in aanwezigheid van burgemeester François Saeys”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond, van 17 tot 20 u., serveren we onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?
Neem gerust contact op met:

• Wim Van Bogaert (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 0473 92 45 10

Praktische info:

Colruyt Lebbeke
Brusselsesteenweg 110
9280 Lebbeke

Openingsuren:

ma - za:   8.30 - 20 u.
vr: 8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
dinsdag 11 december van 17 tot 20 u.