Collect&Go opent nieuw distributiecentrum in Londerzeel

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, zal in het najaar van 2021 een nieuw e-commerce distributiecentrum (“e-DC”) openen in Londerzeel, vlak bij de A12. Dit gloednieuwe gebouw van 18.000 m² komt er ter vervanging van het huidige rondhaalcentrum in Zaventem, en moet de verdere e-commerce groei van Collect&Go helpen opvangen.

Dinsdag 12 november 2019

Groeiende e-commerce van Colruyt Group zal worden opgevangen in gloednieuw Belgisch distributiecentrum

Vier keer zo groot als het huidige distributiecentrum (e-DC) in Zaventem

Het nieuwe distributiecentrum komt er ter vervanging van het huidige e-DC in Zaventem, waar de boodschappen samengesteld en opgehaald worden voor klanten van Collect&Go. Dit gaat over de bestellingen die niet in de winkels zelf worden samengesteld. Tom Deprater, Divisiemanager van Collect&Go geeft aan: “We botsen vandaag tegen de grenzen van het rondhaalcentrum in Zaventem. Omdat we blijven groeien met Collect&Go en we in Zaventem niet meer kunnen uitbreiden, zijn we op zoek gegaan naar een grotere locatie”.

De nieuwe werkplek is nu gevonden. Externe partner WDP (Warehouses De Pauw) bouwt een gloednieuw rondhaalcentrum aan de Weversstraat 27-29 in Londerzeel, en Colruyt Group zal het pand huren. De site ligt vlak bij de afrit van de A12, waardoor ze makkelijk bereikbaar zal zijn. Bovendien zal het nieuwe rondhaalcentrum maar liefst vier keer groter zijn dan het huidige, met een oppervlakte van 18.000 m². Die nieuwe site zal ook meer comfort bieden aan de medewerkers en zal alles in huis hebben om de verdere groei van de e-commerce activiteiten te helpen opvangen.

Logistieke groei in België

De concrete verhuis naar Londerzeel is ten vroegste voorzien in het najaar van 2021. In tussentijd blijven de activiteiten ongewijzigd verder lopen in Zaventem. Collect&Go heeft ook nog een tweede rondhaalcentrum in Erpe-Mere waar de capaciteit verder uitgebreid kan worden. Ook blijft de online boodschappendienst verder inzetten op verhoging van de rondhaalcapaciteit in de winkels.

Londerzeel is een heel interessante locatie: de oppervlakte die we nodig hadden was er voorhanden, en het ligt tussen Brussel en Antwerpen waardoor we die beide (groei)regio’s goed zullen kunnen ondersteunen. En we blijven op deze manier ook in België met onze e-commerce activiteit”, aldus Deprater.

Medewerkers worden nauwgezet begeleid

De 155 medewerkers van het Collect&Go-rondhaalcentrum in Zaventem werden reeds geïnformeerd over de verhuis eind 2021, en zullen goed begeleid worden in de aanloop ernaartoe. Tom Deprater voegt toe: “We willen het nieuwe distributiecentrum opstarten met al onze huidige medewerkers van Zaventem, en de tewerkstelling op de nieuwe locatie verder uitbreiden”.