Colruyt deelt 6 miljoen sets afneembare en herbruikbare handvaten voor winkelkarren uit

Halle, 10 juni 2020 – Supermarkt Colruyt Laagste Prijzen bezorgt al haar klanten een gratis set Clipeez®. Dankzij deze handvaten vermijden klanten contact met het handvat van de winkelkar. De handvaten zijn eenvoudig op de winkelkar te klikken en zijn herbruikbaar. Colruyt start vandaag met het gratis uitdelen van de Clipeez® aan de inkom van haar winkels, regio per regio. Tegen eind juli hebben alle klanten hun set ontvangen.

Woensdag 10 juni 2020

Veiligheid en efficiëntie hand in hand
​ Geert Gillis, regiodirecteur Colruyt Laagste Prijzen, legt uit: “Ook nu de coronamaatregelen versoepelen, blijft de veiligheid van onze klanten en medewerkers een topprioriteit voor ons. Alle voorzorgsmaatregelen blijven dus van kracht. Waar mogelijk passen we die zo efficiënt mogelijk toe. Want de laagste prijs garanderen, dat doen wij onder meer door onze kosten zo laag mogelijk te houden.”

Clipeez®, hou ze vast en hou ze bij
​ Tijdens de zoektocht naar een efficiënte manier om winkelkarren te ontsmetten, vond Colruyt een goede partner in Clics Toys uit Wuustwezel. Deze speelgoedfabrikant ontwikkelde een handig hulpmiddel om contact met de winkelkar te vermijden: Clipeez®. Dat zijn afneembare en herbruikbare handvaten die klanten makkelijk op het handvat van hun winkelkar kunnen klikken zodat ze de kar niet hoeven aan te raken. Na het winkelbezoek klikken de handvaten weer even makkelijk van de winkelkar.

Langetermijndenken
​ Geert Gillis: “Vanaf vandaag starten onze medewerkers die aan de inkom van onze winkels de winkelkarren ontsmetten, met het uitdelen van de handvaten aan onze klanten. In een later stadium plaatsen we in alle winkels hygiënepunten met een handpomp en spuitbussen waar klanten hun handen en winkelkar kunnen ontsmetten wanneer ze hun handvaten niet bijhebben. Zo kunnen de medewerkers die vandaag de winkelkarren ontsmetten, terug meewerken in de winkels.”
​ Colruyt doet de verdeling van de 6 miljoen sets gratis handvaten regio per regio. “Vandaag starten we in 4 regio’s, goed voor 30 winkels. Tegen eind juli hebben alle klanten hun set Clipeez® ontvangen“, aldus Geert Gillis.

Het nieuwe normaal
​ Na gebruik leggen klanten de Clipeez® in hun wagen of fietstas, klaar voor het volgende winkelbezoek. Wanneer gewenst, kunnen de handvaten in de afwasmachine of met water en vloeibare zeep gereinigd worden. Geert Gillis: “Klanten kunnen de handvaten in hun herbruikbare boodschappentas bewaren, dan hebben ze ze altijd bij de hand. De handvaten zijn een praktisch hulpmiddel dat deel zal uitmaken van het nieuwe normaal.”

Meer info?
​ Yana Morren
​ 0479 72 29 10

Over Colruyt Laagste Prijzen
​ Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zo’n 12.000 voedings- en bijna 9.000 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat ongeveer 240 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 18.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de meer dan 200 Collect&Go-afhaalpunten.