Colruyt Group en Delhaize zorgen voor een zo breed mogelijke rechtstreekse belevering van Belgische ziekenhuismedewerkers

Colruyt Group kondigde donderdag 19 maart aan dat de groep voor de ziekenhuizen UVC Brugmann en UZ Leuven een oplossing op maat uitwerkt om voedingsaankopen van hun medewerkers te kunnen leveren op hun werkplaats. De interesse en reactie vanuit de ziekenhuissector om ook in deze oplossing te stappen is groot. Colruyt Group is daarom blij dat andere spelers in de Belgische retailmarkt dit initiatief volgen: vanaf deze week start Delhaize de belevering van de medewerkers van het UZA Edegem op. De voornaamste doelstelling blijft het ontzorgen van de ziekenhuismedewerkers over het aankopen van voedingswaren, en dit voor henzelf en hun gezin zolang de coronavirus-crisis duurt: samen staan we sterker.

Dinsdag 24 maart 2020

In samenwerking met UVC Brugmann en UZ Leuven startte Colruyt Group de voorbije dagen met de installatie van de logistieke infrastructuur in beide ziekenhuizen. De aparte website op het Solucious-platform waarop de ziekenhuismedewerkers boodschappen kunnen bestellen is helemaal klaar. De medewerkers van UVC Brugmann en UZ Leuven kunnen sinds afgelopen weekend bestellingen plaatsen. De eerste aanleveringen vinden dinsdag 24 maart en woensdag 25 maart plaats. Vanaf dan zullen de aanleveringen in het ziekenhuis volgen binnen de twee werkdagen na bestelling.

Andere ziekenhuizen van over heel België toonden zich eveneens sterk geïnteresseerd in deze dienstverlening. Colruyt Group verhoogt daarom de logistieke capaciteit van Solucious om de online boodschappen van ongeveer 30.000 ziekenhuismedewerkers op maat te kunnen aanleveren. De groep plant deze volledige capaciteit gradueel operationeel te brengen tegen ten laatste maandag 30 maart 2020. Alle praktische details worden verder met de betrokken ziekenhuizen afgesproken. De vraag vanuit de ziekenhuissector blijft evenwel verder toenemen. Colruyt Group is daarom tevreden dat andere retailers het initiatief volgen en dat Delhaize een eigen systeem heeft opgezet om vanaf deze week de medewerkers van het UZA Edegem te kunnen beleveren.

Marc Hofman, COO Retail Colruyt Group: “Talrijke andere ziekenhuizen zijn geïnteresseerd in de dienstverlening die we voor UVC Brugmann en UZ Leuven hebben uitgewerkt en contacteerden ons om ook voor hun medewerkers een oplossing uit te werken. Onze voornaamste doelstelling is in deze moeilijke tijden de ziekenhuismedewerkers maximaal te ontzorgen wat betreft hun aankopen van voedingswaren voor henzelf en hun gezin zolang de coronavirus-crisis duurt. We kunnen met Colruyt Group evenwel alleen onmogelijk 100% van alle ziekenhuismedewerkers in België bedienen. Daarom ben ik zeer verheugd dat Delhaize deze dienstverlening ook ontwikkelt, zodat zoveel mogelijk ziekenhuismedewerkers in België van ons initiatief kunnen gebruik maken. Hiermee wordt nogmaals bevestigd dat we samen sterk kunnen staan om deze uitdagende tijden het hoofd te bieden”.

Indien persvragen, gelieve contact op te nemen met;

Persdienst Colruyt Group -- [email protected] of 0473 92 45 10 (NL) of 0473 82 27 15 (FR)