Colruyt Group toont Nutri-Score via eigen online tools voor alle producten te koop bij Colruyt, Bio-Planet, OKay en Spar Colruyt Group

Colruyt Group kondigde op 22 augustus aan dat het kiest voor Nutri-Score. De groep zal als eerste voor alle producten die te koop zijn in Colruyt Laagste Prijzen, Bio-Planet, OKay en Spar Colruyt Group via online tools de Nutri-Score meegeven. Daarmee wordt deze transparantie over de voedingswaarde van een product doorgetrokken naar 20.000 voedingswaren. Vandaag is dat al het geval via de gratis SmartWithFood-app, en vanaf november wordt Nutri-Score zichtbaar voor alle producten via de MyColruyt-app, op de Colruyt-website en op Collect&Go. Klanten kunnen eind oktober ook zelf hun score berekenen via een Nutri-Score calculator op nutriscore.colruytgroup.com. Tegen midden 2020 zal het label op de verpakking van alle voedingsproducten van Boni Selection geïntegreerd zijn. Er start momenteel een campagne naar klanten, en de eerste producten liggen in de rekken.

Maandag 17 september 2018

Volledige transparantie voor de klant

Colruyt Group kondigde recent aan dat het kiest voor Nutri-Score om zo de klanten op een transparante en eenvoudige manier zoveel mogelijk informatie te geven over de nutritionele samenstelling van de producten in de rekken. Midden 2020 zullen alle verpakkingen van de Boni-Selection-voedingsproducten het label met de letter- en kleurcodes dragen.

Frans Colruyt, COO van Colruyt Group: “We hebben beslist om nog verder te gaan, samen met de winkelformules Colruyt Laagste Prijzen, Spar Colruyt Group, OKay en Bio-Planet. We willen klanten stap voor stap klanten begeleiden naar een evenwichtiger voedingspatroon. De Nutri-Score past perfect in dat verhaal. Maar we moeten dan wel over de hele lijn transparant zijn, voor alle voedingsproducten in onze winkels – niet alleen voor de huismerken. We hebben daarom beslist om de Nutri-Score ook toe te kennen aan alle producten in onze online tools. Zo kunnen we ook online op productniveau communiceren met de klant, over alle producten in onze winkels”.

Hiervoor wordt de voedingswaarden-info gebruikt die standaard op verpakking staat. Met de gratis SmartWithFood-app van de groep is het nu al mogelijk om de Nutri-Scores te raadplegen en te vergelijken voor 20.000 producten bij de winkelformules van Colruyt Group. Dit is meteen de eerste tool waarmee gebruikers de Nutri-Score zullen kunnen zien van al hun ingescande producten. Vanaf november wordt de integratie van de Nutri-Score voorzien op alle producten op de Colruyt-website, in de MyColruyt app en op de website en app van de online boodschappendienst Collect&Go.

Klant helemaal aan het stuur: zelf scores berekenen

Colruyt Group gelooft dat Nutri-Score zal uitgroeien tot een verantwoorde keuzewijzer met autoriteit: een solide basis voor consumenten voor een goed geïnformeerde voedingskeuze.

Klanten gaan ook zelf de Nutri-Score van hun favoriete producten kunnen berekenen. Vanaf eind oktober staat er namelijk een Nutri-Score calculator op nutriscore.colruytgroup.com. Vandaag klinkt ook het startschot van een klantencampagne van Colruyt Group rond de Nutri-Score.

Frans Colruyt besluit: “Als enige retailer die nu de totale transparantie zal bieden op alle producten in onze winkels, kijken we ernaar uit om samen met onze leveranciers constructief aan de weg te timmeren naar een beter welzijn van onze klanten. Het is onze taak om te informeren, en het is vervolgens aan de klant om te beslissen. We willen geen oordeel vellen of stigmatiseren: dit gaat op voor zowel de A-scorende producten als de D of E’s. Elk van deze producten kunnen voor ons een plaats hebben in een evenwichtig voedingspatroon.”