Colruyt legt in Dour twee gratis shuttlediensten in voor 14.000 festivalgangers

De shuttlebus-actie van Dour Festival en de plaatselijke Colruyt-winkel in juli 2018 was een groot succes. 14.000 festivalgangers, 35 % meer dan in 2017, vonden hun weg naar Colruyt Dour en kochten er hun producten voor de laagste prijzen. Daarom wordt de actie dit jaar uitgebreid. Met meer bussen en met een tweede route, naar het Collect&Go-afhaalpunt in Quaregnon. De Colruyt-winkel in Dour wordt ook helemaal omgebouwd tot een festivalwinkel, met extra veel ruimte voor festivalfavorieten zoals Cara Pils en Aïki Noodles, en een pop-up Cara-tattooshop.

Met de shuttlebus naar de winkel

De Colruyt-winkel in Dour en de organisatie van Dour Festival werken al een tiental jaar samen. Omdat de camping sinds vorig jaar iets verder van de winkel ligt, werden voor het eerst shuttlebussen ingelegd. Dit jaar zijn er voor dezelfde route 4 bussen met 65 plaatsen voorzien. Dat is er een meer dan vorig jaar. De bussen rijden ook 3 uur langer. Tussen 10 en 18 u. pendelen ze doorlopend tussen het kampeerterrein en de winkel. De 340 ritten vervangen ongeveer 5.000 auto’s. De shuttlebus-actie zorgt niet alleen voor minder autoverkeer, maar ook voor meer veiligheid voor de festivalgangers en minder zwerfvuil langs de weg.

Supermarkt wordt festivalwinkel

Om de toestroom van festivalgangers in goede banen te leiden, ondergaat Colruyt Dour opnieuw een transformatie. Een deel van de laad- en losruimte wordt omgevormd tot winkelzone voor de verkoop van bier en water. Christophe Dehandschutter, directeur Verkoop van Colruyt Laagste Prijzen, legt uit: “Het succes van vorig jaar inspireerde ons om dit jaar een aantal extra’s te doen, zoals voor Cara Pils. Vorig jaar werden 50.000 blikjes Cara Pils gekocht door festivalgangers. Daarom voorzien we dit jaar een animatiestand met Cara-tattoos en een plek waar festivalgangers een selfie kunnen nemen met een opblaasbaar Cara-blik van 3 meter hoog.” Niet alleen drank doet het goed, maar ook taboulé van Boni Selection, waterpistolen, Cristaline-waterverstuiver, handgel en vochtige doekjes vliegen de deur uit. “Vorig jaar deelden we tijdens de hitte trouwens meer dan 2.000 flesjes van 50 cl Everyday water uit aan de festivalgangers die stonden te wachten in de rij. Ook dit jaar voorzien we verfrissing.”

Nieuw dit jaar: ook Collect&Go doet mee

Christophe Dehandschutter: “Jongeren regelen steeds meer online. Dat ondersteunen we graag met Collect&Go. Festivalgangers kunnen hun boodschappen vooraf online bestellen en in de buurt van het festival afhalen.” Op collect&go.be/dour maken festivalgangers hun keuze uit het assortiment. Hun boodschappen halen ze af in het afhaalpunt van de Colruyt-winkel van Quaregnon, op een kwartiertje rijden van het festivalterrein. “Voor dit Collect&Go-afhaalpunt leggen we een nieuwe shuttledienst in. De boodschappen worden klaargezet in handige kartonnen plooidozen.”

Basisbenodigdheden in de campingwinkel

In de campingwinkel van Dour Festival kunnen de festivalgangers opnieuw terecht voor een twintigtal basisbenodigdheden van Colruyt, waaronder dranken, chips, bereide maaltijden en deo. Festivalgangers vinden er ook 12 energiezuinige diepvrieskoffers gevuld met ijsblokjes.

Acties tegen zwerfvuil

De gemeente Dour streeft ernaar de properste festivalgemeente te zijn en Dour Festival spant zich in om duurzaam te zijn. Met het actieplan ‘Samen voor minder zwerfvuil’ schaart Colruyt Group zich graag opnieuw achter deze engagementen. Christophe Dehandschutter: “We voorzien 2 sorteereilanden op de parking van de winkel in Dour. Elk eiland heeft een container van 2.000 liter voor restafval, een even grote voor pmd en een glasbol van 4.000 liter, die allemaal 2 keer per dag geleegd worden. De winkel in Dour zal bovendien extra veel kartonnen dozen aanbieden. Zo kunnen de festivalgangers makkelijk en plasticvrij hun boodschappen naar de camping vervoeren.”

Meer info?

Yana Morren, persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen
yana.morren@colruyt.be

Download uw foto's hier.

Volg Colruyt Laagste Prijzen

Boilerplate Colruyt Laagste Prijzen

Over Colruyt

Colruyt is de Laagste Prijzen-supermarkt van Colruyt Group. De winkelketen garandeert al meer dan 40 jaar de laagste prijs voor elk product, op elk moment. Klanten vinden er zowat 10.500 voedings- en 7.500 niet-voedingsproducten, van dagverse groenten en fruit en vlees tot schoonmaak- en verzorgingsproducten. Colruyt onderscheidt zich ook door zijn eenvoud, efficiënt winkelen en inspanningen op het vlak van duurzaamheid. De keten baat  243 winkels uit in België en het Groothertogdom Luxemburg en telt bijna 15.000 medewerkers. Klanten kunnen hun boodschappen ook bestellen in de Colruyt-webshop en afhalen in de ongeveer 200 Collect&Go-afhaalpunten.