CRU verhuist van Wijnegem naar Antwerpse Groenplaats in februari

CRU Wijnegem sluit vandaag de deuren om zijn verhuis naar het centrum van Antwerpen voor te bereiden. De nieuwe belevingsmarkt op de Groenplaats opent op 21 februari. Die centrale stadsligging biedt meer mogelijkheden voor de winkelformule van Colruyt Group. In de tussentijd kunnen klanten nog altijd terecht in Wijnegem om CRU-bestellingen af te halen of thuis te laten leveren.

Maandag 7 januari 2019

Geloof in stadsligging

Het nieuwe pand op de Groenplaats in Antwerpen biedt alvast veel potentieel. Dat zegt ook Jo Spiegeleer, business unit manager van CRU: "We zijn ervan overtuigd dat we op de Groenplaats nog meer klanten kunnen bereiken dan in Wijnegem. Een centrale locatie in de stad met veel passage is ideaal voor een winkelconcept zoals CRU. Dat merkten we de voorbije twee jaar op de Kouter in Gent. Daar rekenen we niet alleen buurtbewoners tot onze vaste klanten, maar ook heel wat dagjesmensen en mensen van net buiten de stad." Ook in Antwerpen kunnen vanaf februari dus nog meer mensen kennismaken met de belevingsmarkt van CRU.

Afhalen of thuislevering

Tussen de sluiting van Wijnegem en de opening van de belevingsmarkt op de Groenplaats zitten nog enkele weken. Belevingsmanager Didier Vanghendt legt uit waarom: "We zijn nog volop bezig om het pand op de Groenplaats om te vormen tot een echte overdekte markt. We recupereren bovendien enkele grote meubelen uit Wijnegem, zoals de koeltoog, de broodoven en het koffiemeubel. Dat vraagt wat tijd. Vandaar dat onze klanten het een maand zonder fysieke CRU moeten doen. Maar we gaan dat compenseren met een feestelijke opening."

CRU zocht een oplossing om die periode te overbruggen, zodat klanten hun favoriete producten kunnen blijven kopen. Jo Spiegeleer: "We testen verschillende opties. In een eerste fase kunnen klanten hun bestelling zelf afhalen in het huidige pand in Wijnegem of hun boodschappen thuis laten leveren via boodschappenplatform Apporto." Dit peer-to-peerplatform van Colruyt Group is een app die mensen toelaat om makkelijker boodschappen te doen voor elkaar. Klanten geven hun boodschappenlijstje met CRU-producten eenvoudig door via e-mail of telefoon. Daarna zetten CRU-medewerkers alles klaar en zoeken zij via Apporto een boodschapper uit de buurt, die de bestelling aan huis levert in ruil voor een kleine vergoeding. "Klanten kunnen uiteraard elke dag terecht in de markten van Gent en Overijse voor de volledige CRU-beleving", voegt Jo Spiegeleer toe.