Colruyt Group zet verder in op digitale toepassingen met uitbreiding Xtra-app

Colruyt Group zet een volgende stap in de digitale evolutie van Xtra, met de uitbreiding van de services op de Xtra-app. Gebruikers van de app krijgen voortaan met de service 'Mijn aankopen' maandelijks een overzicht van hun aankopen in de winkels en webshops van Colruyt Group. Ook het logo van Xtra wordt vernieuwd, om de digitale evolutie extra kracht bij te zetten. Vandaag zijn er 4,5 miljoen Xtra-gebruikers, waarvan er 250.000 actief gebruik maken van de app.

Dinsdag 23 april 2019

'Mijn aankopen': de volgende stap in meer online gebruiksgemak
​

'Mijn aankopen' is een nieuwe service in de Xtra-app waarmee Colruyt Group het de klanten nog makkelijker wil maken. Xtra-appgebruikers vinden een overzicht van hun boodschappen op één plaats en kunnen hun maandelijkse aankopen in de verschillende winkels en webshops van de groep raadplegen. De klanten krijgen ook meteen zicht op de details van hun aankopen per productgroep: van groenten en fruit of diepvries over speelgoed en multimedia, tot brandstof.
​

"Met Xtra willen we het onze klanten makkelijk maken om tijd uit te sparen en in alle comfort boodschappen te doen in onze winkels en te tanken bij DATS 24", geeft Marc Hofman, COO Retail van Colruyt Group, aan. "Tegelijkertijd speelt het dagelijkse leven zich steeds meer online af. Daarom zetten we volop in op de digitale dienstverlening in de Xtra-app, en we rekenen erop dat steeds meer klanten naar de Xtra-app zullen overschakelen. We zijn ervan overtuigd dat we zo nog beter kunnen beantwoorden aan de veranderende noden van onze klanten."
​

Stapsgewijs zullen er nog andere functionaliteiten toegevoegd worden in de Xtra-app, zoals een slimme boodschappenlijst en een gepersonaliseerd aanbod via voedingsvoorkeuren. De app wordt ook de plek waar alle garantiebewijzen samen bewaard kunnen worden. Sinds begin dit jaar maakt de Xtra-app het al mogelijk om met de smartphone te tanken bij DATS 24 en kunnen klanten ook via een smartwatch hun Xtra QR-code laten scannen. Uiteraard genieten klanten met de app ook alle kortingsvoordelen die ze met hun kaart hebben in de winkels en webshops van Colruyt Group.
​

Dynamischer logo: XTRA groeit als merk
​

Het logo van Xtra krijgt ook een update: het wordt driedimensionaal en oogt dynamischer. Op die manier symboliseert het de groei van Xtra als merk. Vandaag, op 23 april 2019, start een informatiecampagne om de Xtra-app nog meer onder de aandacht te brengen bij de klanten. Vanaf nu zullen klanten het nieuwe logo zien in de app zelf, in de winkels, op de brochures en op alle andere plaatsen waar Xtra aanwezig is.

4,5 miljoen gebruikers in 10 winkels en webshops
​

Xtra werd twee jaar geleden door Colruyt Group gelanceerd als de gemeenschappelijke klantenkaart en app voor 10 winkels en webshops binnen de groep. Vandaag is Xtra goed ingeburgerd: voor meer dan 4,5 miljoen klanten maakt het intussen deel uit van hun dagelijks leven. "250.000 klanten gebruiken vandaag actief de Xtra-app. We zijn ervan overtuigd dat dit aantal verder zal toenemen met de uitbreiding van onze mobile services", duidt Marc Hofman.