Duurzaamheid centraal in nieuwe OKay-buurtsupermarkten

Woensdag 15 februari 2017

Op woensdag 15 februari opent OKay zijn 122ste en 123ste winkel in Hoeilaart en in Zoersel. Beide vestigingen behoren tot de tweede generatie OKay-winkels en zijn met duurzame technieken en materialen gebouwd. Zo wordt het regenwater gebufferd en hergebruikt, draait de koelruimte op een milieuvriendelijke propaankoelinstallatie en hangt er energiezuinige ledverlichting. Alle toekomstige OKay-winkels worden op dezelfde wijze gebouwd

Milieu-impact zo laag mogelijk

“OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken we sinds 2015 in onze winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen”, zegt Fabrice Gobbato, algemeen directeur van OKay. Zo hebben de winkels een koelinstallatie op propaan voor de freshmart. Propaan is een natuurlijk koudemiddel dat de uitstoot van broeikasgassen met meer dan 90 % verlaagt ten opzichte van een synthetisch koudemiddel. Daarnaast zijn de isolatie en ventilatie in de winkel zo op elkaar afgestemd dat er amper energie verloren gaat en tot 75 % van de warmte uit de lucht gerecupereerd wordt. De ledverlichting in de winkels zorgt voor 30 % minder energieverbruik en er is ook een buffer voor regenwater, dat maximaal gerecupereerd en hergebruikt wordt.

Frisse, moderne inrichting

OKay Hoeilaart en Zoersel zijn winkels van de nieuwe generatie met een frisse, moderne inrichting. Dankzij de rechtopstaande diepvrieskasten zijn de producten beter zichtbaar en toegankelijker voor de klanten. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. Elke dag wordt er vers brood geleverd en de medewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven.

Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, eigen merken en discountmerken. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Hierin liggen alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken. Klanten die snel een maaltijd zoeken, hoeven dus niet meer de hele winkel te doorkruisen.

Dubbele opening op 15 februari

Vanaf woensdag 15 februari 2017 verwelkomen store manager Dylan Debruyne en zijn team hun klanten in de nieuwe OKay in Hoeilaart. De dag ervoor, op dinsdag 14 februari, zijn de buurtbewoners ook welkom op de openingsreceptie van 18 tot 21 u. De winkel stelt 12 mensen te werk en is gelegen op de J.B. Charlierlaan 60, tussen het dorpscentrum en de Brusselse Ring. De inwoners van Hoeilaart konden tot nu toe terecht in OKay Vossem, in Colruyt Overijse of Spar Huldenberg, maar krijgen nu dus hun eigen buurtwinkel.

Ook vanaf 15 februari verwelkomen store manager Kelly Smits en haar 11-koppige team hun klanten in de nieuwe OKay in Zoersel. De winkel is gelegen op de Zandstraat, de verbindingsweg naar de E34-snelweg richting Antwerpen. De bewoners van Zoersel konden voordien terecht in de OKay-winkels van Zandhoven en Schilde, in de Colruyt-winkels van Zoersel en Westmalle of in de Spar van Westmalle.

Over OKay

OKay is de buurtsupermarkt van Colruyt Group. Klanten vinden er alles voor hun dagelijkse boodschappen. OKay-winkels zijn zo dicht mogelijk bij dorps- of stadskernen gevestigd en garanderen de laagste prijzen in de buurt.

De allereerste OKay-winkel opende haar deuren op 14 januari 1998 in Ertvelde. Sindsdien openen jaarlijks gemiddeld 6 nieuwe winkels. OKay telt vandaag 102 filialen in Vlaanderen, 17 in Wallonië en 4 in Brussel. De komende jaren zal de buurtsupermarkt dit ritme aanhouden en plant OKay de opening van nieuwe verkooppunten. Op termijn ziet OKay een potentieel van 180 filialen in België. Sinds november 2015 beschikt de keten bovendien over zijn eigen distributiecentrum in de industriezone van Lot (Beersel) in Vlaams-Brabant. OKay telt momenteel ruim 1.500 medewerkers.

Contactpersoon:

​ Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group
​ Tel.: +32 (0)473 92 45 10 of +32 (0)2 363 55 45
​ E-mail: [email protected]

Praktische info:

​ OKay Hoeilaart
​ J.B. Charlierlaan 60
​ 1560 Hoeilaart
​ Tel.: +32 (0)2 657 71 73
www.okayhoeilaart.be

​ OKay Zoersel
​ Zandstraat 106
​ 2980 Zoersel
​ Tel.: +32 (0)3 605 51 69
www.okayzoersel.be

Openingsuren Okay:

maandag t.e.m. zaterdag van 8.30 tot 19.30 u.