Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt in de winkel zelf opent de deuren in Heusden

Op woensdag 18 juli opent OKay zijn 129ste winkel, in Heusden. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 650 m² groot, stelt 14 mensen tewerk en is de eerste OKay-vestiging met een Collect&Go-afhaalpunt in de winkel zelf. OKay nodigt de buurtbewoners graag uit op de receptie op dinsdag 17 juli van 18 tot 20 u. voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Dinsdag 17 juli 2018

Eerste OKay met Collect&Go-afhaalpunt

Om een extra service te bieden aan de klanten heeft deze gloednieuwe winkel ook een Collect&Go-afhaalpunt in de winkel zelf. “Het is de allereerste OKay waar zo’n afhaalpunt uitgetest wordt”, zegt Fabrice Gobbato, algemeen directeur bij OKay. “Klanten kunnen er de producten uit het assortiment van Colruyt ophalen die ze via Collect&Go reserveren. De OKay-medewerkers volgden een opleidingstraject en zitten vol energie om aan de test te beginnen.” De OKay-winkels voldoen aan beide voorwaarden voor een Collect&Go-afhaalpunt: ze bevinden zich langs invalswegen dicht bij dorpskernen en hebben een goede parkeergelegenheid. Na de test zullen OKay en Collect&Go evalueren of ze het project verderzetten en eventueel uitbreiden naar andere winkels.

Fris en modern ingericht

OKay Heusden behoort tot de nieuwe generatie OKay-winkels en heeft een frisse, moderne inrichting. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. Het uitgebreide aanbod vers fruit en groenten komt er volledig tot zijn recht. Elke dag wordt er vers brood geleverd en de medewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, het eigen merk Boni Selection en discountmerk Everyday. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Hierin liggen alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken. Klanten die snel een maaltijd zoeken, hoeven dus niet meer de hele winkel te doorkruisen.

Milieu-impact zo laag mogelijk

OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken we in onze OKay-winkels zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen”, zegt Fabrice Gobbato nog. De ledverlichting in de winkel van Heusden zorgt bijvoorbeeld voor 30 % minder energieverbruik en het regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en het ventilatiesysteem recupereert 75 % van de warmte uit de lucht. Dankzij de koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen, daalde de CO2-uitstoot van de koeling met 90 %.

Openingsreceptie

Vanaf woensdag 18 juli verwelkomen store manager Marijke Viellefont en haar team hun klanten in de nieuwe OKay in Heusden. De avond ervoor, op dinsdag 17 juli, wordt de winkel officieel ingehuldigd tijdens een receptie van 18 tot 20 u. Alle buurtbewoners en toekomstige klanten zijn van harte welkom. OKay Heusden is gelegen op Laarnebaan 75, de hoofdweg tussen Heusden en Laarne, op een tiental minuten wandelen van het centrum. De inwoners van Heusden konden tot nog toe terecht in de OKay-winkel van Oostakker, de Spar-winkel in Wetteren of in Colruyt Ledeberg of Lochristi.
​ Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier, of neem contact op met je persverantwoordelijke.

Over OKay

OKay is de buurtsupermarkt van Colruyt Group. Klanten vinden er alles voor hun dagelijkse boodschappen. OKay-winkels zijn zo dicht mogelijk bij dorps- of stadskernen gevestigd en garanderen de laagste prijzen in de buurt.

De allereerste OKay-winkel opende de deuren op 14 januari 1998 in Ertvelde. Sindsdien opent OKay jaarlijks gemiddeld 7 nieuwe winkels. De komende jaren zal de buurtsupermarkt dit ritme aanhouden. OKay telt vandaag 105 filialen in Vlaanderen, 21 in Wallonië en 3 in Brussel. Op termijn ziet OKay een potentieel van 180 filialen in België. Sinds november 2015 beschikt de keten bovendien over zijn eigen distributiecentrum in de industriezone van Lot (Beersel) in Vlaams-Brabant. OKay telt momenteel meer dan 2.000 medewerkers.

Contact person:

Silja Decock, persverantwoordelijke Colruyt Group
​ Tel.: +32 (0)473 92 45 10 of +32 (0)2 363 55 45
​ Email: [email protected]

Practical information:

OKay Heusden
​ Laarnebaan 75
​ 9070 Heusden
​ Tel.: +32 (0)92 53 05 55
www.okayheusden.be

OKay Opening hours:
​ maandag t.e.m. zaterdag van 8.30 tot 19.30 u.