Gloednieuwe Spar Colruyt Group opent de deuren in Libin

Op donderdag 25 april opent er een gloednieuwe winkel van Spar Colruyt Group in Libin, in de provincie Luxemburg. Het gebouw werd opgetrokken op dezelfde locatie als de vroegere Spar. De winkel wordt uitgebaat door twee nieuwe zelfstandige ondernemers: Serge Faite en Pascale Mouzelard. Het duo nodigt alle buurtbewoners uit op de openingsreceptie op woensdag 24 april van 18 tot 21 u. Op het programma: een rondleiding in de winkel en degustaties van charcuterie, kazen en warme huisbereide specialiteiten.

Gezellige winkel
De nieuwe Spar-winkel bevindt zich in de rue du Curé, nummer 15A. “Naast de buurtbewoners hopen we ook mensen die in de streek werken aan te spreken. Daarnaast richten we ons ook op vakantiegangers, want onze regio is erg populair bij toeristen door de vele gîtes en de mooie natuur”, legt Serge uit.

Tijdens de bouwwerken vond de Spar-winkel tijdelijk onderdak in een tent iets hogerop in het dorp. “Zo konden onze klanten toch nog bij ons terecht voor hun dagelijkse boodschappen. In het nieuwe gebouw beschikken we over een oppervlakte van 575 m², met onder andere een beenhouwerij, huisgemaakte traiteurgerechten en ook heel wat verse lokale specialiteiten.”

Om het winkelen nog aangenamer te maken voor de klanten, kozen de ondernemers voor een dubbel kassasysteem. De ene kassa is klassiek opgebouwd, aan de andere zetten medewerkers de boodschappen over van het ene karretje naar het andere. Daardoor worden de klanten altijd snel en op een persoonlijke manier bediend.

Volledige nieuwbouw
Om de klanten in de best mogelijke omstandigheden te ontvangen, ging het oude gebouw tegen de grond en werd er met een propere lei begonnen. “Met ons nieuwe gebouw voldoen we aan de meest recente normen van Spar. Zo hebben we bijvoorbeeld geïnvesteerd in een heel energiezuinige koelinstallatie op CO² en in ledverlichting.”

Vertrouwde gezichten met ervaring
De medewerkers van de vorige winkel verhuizen mee naar het nieuwe gebouw. Voor Serge is gezelligheid en klantvriendelijkheid van het grootste belang: “We gaan graag in contact met onze klanten en zijn blij dat we kunnen rekenen op een ervaren team van bekende gezichten met heel wat ervaring. De klanten kunnen bij ons terecht met al hun vragen en specifieke wensen, onder andere in onze beenhouwerij-afdeling.”

Ondernemerschap zit bij Serge in de genen. “Ik ben jaren actief geweest in de informatica-sector, maar had altijd al een voorliefde voor retail. Er schuilt een zekere menselijke kant in en tegelijk vormt het een uitdaging. Ik moet toegeven dat ik ook een levensgenieter ben. Ik maak er dus een erezaak van om onze klanten alleen maar kwaliteitsproducten aan te bieden.” De zelfstandige ondernemers kregen steun van Retail Partners Colruyt Group, zowel op het vlak van opleiding als logistiek en marketing. Een mooie samenwerking die de basis vormt van een duurzaam project.

Volg Spar Colruyt Group

Boilerplate Spar Colruyt Group

Over Spar Colruyt Group

De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be