Vernieuwde Colruyt-winkel in Bredene opent op 29 april de deuren

Op woensdag 29 april opent de vernieuwde Colruyt-winkel in Bredene de deuren. Goed nieuws, want zo kunnen de inwoners van Bredene dichter bij huis inkopen doen. In de ruimere winkel, waar 3 extra medewerkers aan de slag gaan, vinden klanten een nóg uitgebreider productassortiment. Deze lage-energiewinkel is bovendien uitgerust met een nieuwe beenhouwerij met zelfbediening en een groter Collect&Go-afhaalpunt. Op de ruimere parking is er ook plaats voorzien voor elektrische wagens en tweewielers.

Maandag 27 april 2020

Winkel opent met strenge voorzorgsmaatregelen

De opening van de vernieuwde Colruyt-winkel in Bredene stond oorspronkelijk gepland voor begin april en liep wat vertraging op door de uitbraak van het coronavirus. Er werd hard doorgewerkt om de winkel eind deze maand te heropenen. Zo kunnen de inwoners van Bredene weldra opnieuw dichter bij huis boodschappen doen in hun vertrouwde Colruyt-winkel, die na de renovatiewerken in een nieuw jasje zit.

“Onze prioriteit is en blijft de gezondheid van onze medewerkers en onze klanten zo goed mogelijk te beschermen en de verspreiding van het coronavirus te helpen voorkomen”, zegt gerant Kizzy Van Brackevelt. Net zoals in de andere Colruyt-winkels wordt er daarom maximaal rekening gehouden met social distancing en de verschillende voorzorgsmaatregelen zoals het gebruik van handgels, het ontsmetten van winkelkarren en de installatie van plexiglas aan de kassa’s.

Compleet assortiment op 1.853 m²

Met een oppervlakte van zo’n 1.853 m², zal de nieuwe Colruyt-winkel in Bredene een derde ruimer zijn. “De vers- en diepvriesafdeling zijn groter, de gangen zijn breder en er werden 11 kassa’s geïnstalleerd”, zegt de gerant. Chef beenhouwerij Luc Linskens voegt eraan toe: “Voor vers vlees kunnen de klanten terecht in onze beenhouwerij met zelfbediening. In het open atelier zien ze onze beenhouwers aan de slag. De ideale manier om vragen te stellen. Hier vinden ze ook de charcuterie en de verse salades terug.

Werkgelegenheid en optimale dienstverlening

Een grotere winkel betekent ook een ruimer assortiment. Hiervoor werden 3 nieuwe medewerkers aangeworven die zich samen met het voltallige team zullen inzetten voor een optimale dienstverlening aan de klanten.

Duurzame winkel

Colruyt focuste tijdens de verbouwing op de systemen van optimale isolatie, ventilatie, verlichting, verwarming en koeling, waardoor deze winkel een lage-energiewinkel werd. De prijzen staan ook op elektronische etiketten. Die zijn beter voor het milieu dan papieren etiketten. Deze winkel maakt ten slotte geen gebruik van fossiele brandstoffen. “Dit project past in een groter renovatieplan: tegen 2029 moeten alle winkels van Colruyt Group lage-energiewinkels zijn. De Co2-uitstoot van de groep moet zo met 4 % verminderen,” vertelt de gerant.

Een parking voor alle gebruikers

Op de nieuwe, ruimere parking zijn er 57 extra parkeerplaatsen voorzien, goed voor 155 plaatsen in totaal. Daarnaast is er nu ook een laadpaal voor elektrische wagens. Ook de fiets kreeg bijzondere aandacht. “Het aantal mensen dat met de fiets, bakfiets of scooter komt winkelen is de laatste jaren sterk gestegen”, aldus de gerant. “Daarom gebruiken we in de stalling fietsnietjes, een soort U-vormig metalen profiel dat ideaal is om verschillende soorten tweewielers aan te bevestigen.”

Collect&Go is dubbel zo groot

Ook het Collect&Go-afhaalpunt werd aangepakt tijdens de verbouwing. Het afhaalpunt bevindt zich nu in de winkel, is bijna dubbel zo groot en heeft zijn eigen in- en uitgang langs de Zandstraat. “Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij wij de boodschappen doen voor de klanten”, zegt de gerant. “Zij sturen ons hun boodschappenlijstje door via collectandgo.be of via de app, en de Collect&Go-medewerkers zetten hun producten klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.”

Officiële opening op 29 april

Vanaf woensdag 29 april ontvangen gerant Kizzy Van Brackevelt, chef beenhouwerij Luc Linskens en de 37 medewerkers hun klanten in de vernieuwde Colruyt Bredene. “Omwille van het coronavirus zal de opendeuravond niet doorgaan, maar kom vanaf woensdag 29 april zeker een kijkje nemen in uw vernieuwde Colruyt-winkel. U gaat u zeker en vast snel thuis voelen en u blijft er van alle voordelen profiteren die u bij Colruyt gewend bent”, zegt de gerant.

Praktische info:

Colruyt Bredene
​ Vloedstraat 22
​ 8450 Bredene

Openingsuren:
​ ma - za: 8.30 - 20 u.
​ vr: 8.30 - 21 u.

Meer info?

Aarzel niet om ons te contacteren:

• Robby Van Hyfte (regionaal manager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (Persverantwoordelijke Colruyt Laagste Prijzen) op 0479 72 29 10