Volledig nieuwe Colruyt Kessel-Lo is meer dan de helft groter

Op woensdag 11 juli opent de nieuwe Colruyt-winkel in Kessel-Lo de deuren. De volledig nieuwe supermarkt bevindt zich op dezelfde locatie als de vroegere Colruyt-winkel, die helemaal werd afgebroken. Hij is ook met meer dan de helft uitgebreid. Daardoor vinden de klanten er een nog ruimer assortiment, een gloednieuwe beenhouwerij en Collect&Go-afhaalpunt en 3 extra kassa’s. Dankzij een tuin op het dak zorgt de winkel voor een aangenamer uitzicht in de omgeving.

Woensdag 11 juli 2018

De vorige Colruyt-winkel in Kessel-Lo was te klein geworden om er comfortabel boodschappen te doen. “Daarom hebben we hem afgebroken en een volledig nieuwe gebouwd”, zegt gerant David Drossart. “Tijdens die bouwwerken hebben we er met een tijdelijke winkel wat verderop in de straat voor gezorgd dat onze klanten vlak bij huis konden blijven profiteren van de laagste prijzen in hun streek.”

Compleet assortiment op 2.300 m²

“De nieuwe winkel is bijna 2.300 m² groot, de helft ruimer dan de vorige”, zegt de gerant. “En een grotere winkel betekent een ruimer assortiment. Vooral in de diepvriesafdeling en de versmarkt hebben onze klanten nu nog meer keuze. En 3 extra kassa’s zorgen voor een nog vlottere bediening.”

Beenhouwerij met open atelier

Voor vers kwaliteitsvlees kunnen klanten terecht in een gloednieuwe beenhouwerij met zelfbediening. Chef-beenhouwer Ben Geets: “De klanten zien de beenhouwers aan het werk in een open atelier en kunnen hen dus makkelijk aanspreken bij vragen of een speciale bestelling. Ze hebben er bovendien een beter overzicht op het assortiment vlees, charcuterie en salades.”

Nieuw: Collect&Go doet boodschappen voor de klanten

Voor klanten die graag tijd winnen, is er in Colruyt Kessel-Lo een Collect&Go-afhaalpunt. Collect&Go is een handige dienst van Colruyt Group waarbij de medewerkers de boodschappen doen voor de klanten. Die reserveren hun boodschappenlijstje online of via de app. De producten staan dan klaar in het afhaalpunt tegen de dag en het uur van hun keuze.

Gratis parking met slagbomen

Aan de parking van de winkel werden slagbomen voorzien. Gerant David Drossart legt uit waarom: “We willen onze parking graag voorbehouden voor onze klanten tijdens hun boodschappen. Met het systeem met slagbomen blijven ze gratis parkeren aan de winkel, en zorgen we ervoor dat ze ook op drukke momenten snel een plaatsje vinden.”

Tuin op het dak

Op het dak van deze Colruyt-winkel is een tuin aangeplant. “Verschillende plantensoorten in deze daktuin, zoals mossen, vetplanten en grassen, nemen regenwater op en voeren dat na een regenbui vertraagd af naar de riolering”, vertelt David. “Bovendien houden ze op zomerdagen de warmte tegen. Door ook hogere planten en struiken te voorzien, zorgen we voor een echt tuingevoel en een aangenamer uitzicht voor de bewoners van de omliggende appartementen.”

Speciale opendeuravond

Vanaf woensdag 11 juli ontvangen gerant David Drossart, chef-beenhouwer Ben Geets en hun 54 medewerkers hun klanten in de nieuwe Colruyt Kessel-Lo. “De avond voordien kan iedereen de nieuwe winkel al in primeur komen bekijken”, zegt de gerant. “Tijdens deze speciale opendeuravond, van 17 tot 20 u., serveren we onze klanten graag een hapje en een drankje. Iedereen is van harte welkom!”

Meer info? Een gesprek met de gerant? Of foto’s van de nieuwe winkel of het Collect&Go-afhaalpunt?
Neem gerust contact op met:

• Jef Vanhole (regiomanager) op 02 345 2345
  • Yana Morren (persverantwoordelijke Colruyt) op 02 363 55 45 ​

Praktische info:

Colruyt Kessel-Lo
​ Tiensesteenweg 237
​ 3010 Kessel-Lo
​ Tel. winkel: 016 26 20 32
​ Tel. beenhouwerij: 016 26 20 34

Openingsuren:
​ ma - za: 8.30 - 20 u.
​ vr: 8.30 - 21 u.

Opendeuravond:
​ dinsdag 10 juli van 17 tot 20 u.