OKay Compact opent tweede Gentse vestiging met nieuwe food- en eetcorner

Op woensdag 23 januari opent OKay Compact, de stadswinkel van buurtsupermarkt OKay, zijn tweede vestiging in het centrum van Gent. Na Krommewal in september koos de retailer nu voor de SintPietersnieuwstraat, recht tegenover campus Ufo en het rectoraat van de UGent. In de kleine en praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. Het is de eerste OKay Compact-winkel met een food- en eetcorner van 20 zitplaatsen om snacks, slaatjes en dranken ter plekke te nuttigen.

Strategische locatie aan de UGent

De gloednieuwe winkel is gelegen in de Sint-Pietersnieuwstraat, recht tegenover Campus Ufo (Universiteitsforum) en het rectoraat van de Universiteit Gent. Het pand bestond vroeger uit een snookerzaal en het Italiaanse restaurant ‘Il Peperoncino’. “We kozen voor deze locatie omdat het een dichtbevolkte buurt is met veel voorbijgangers en veel leven in de brouwerij. Onder andere dankzij de honderden studenten en medewerkers van de UGent”, zegt Gert Somers, verantwoordelijke bij OKay Compact. Het is de tweede OKay Compact in de Arteveldestad, na de opening van Krommewal in september. De andere OKay Compact-winkels – de teller staat intussen op 8 – bevinden zich in Brussel, Antwerpen en Luik.

Foodcorner & eetcorner met 20 zitplaatsen

De nieuwe OKay Compact heeft een primeur in petto voor het Gentse publiek. “Voor het eerst richtten we een apart hoekje in als foodcorner met het ruimste assortiment on the go producten tot nog toe van alle winkels. Ook nieuw is de eetcorner met 20 zitplaatsen om alles rustig op te eten of op te drinken”, zegt Gert Somers. Klanten vinden er verse koffie, koffiekoeken, donuts, worstenbroodjes, belegde broodjes, wraps, gekoelde dranken, … In de saladbar kan je zelf je slaatje samenstellen. Het concept is een primeur voor OKay Compact en voor Colruyt Group in het algemeen. Ook in de vestiging van Molenbeek, die begin maart opent, wordt een food- en eetcorner voorzien.

Focus op dagelijkse boodschappen

OKay Compact Sint-Pietersnieuwstraat is fris en modern ingericht, heeft een oppervlakte van zo’n 450 m² en stelt 10 mensen tewerk. De winkel focust op de dagelijkse boodschappen van stadsmensen. “Met ons ruime assortiment op een beperkte oppervlakte zullen zowel buurtbewoners, studenten als voorbijgangers bij ons hun gading vinden”, zegt shop manager Prince Rwego. Die leidde ook de opening van OKay Compact Krommewal in goede banen. “Ik heb dus al een eerste kennismaking met de Gentenaren achter de rug en hoorde heel wat positieve reacties. Die lijn hopen we hier in de SintPietersnieuwstraat door te trekken.” Dat de winkel net zoals alle andere OKay Compactwinkels open is op zondagvoormiddag is bovendien een extra troef.

Volg OKay Compact

Boilerplate OKay Compact

Over OKay Compact

OKay Compact is het stadsconcept van buurtsupermarkt OKay. Traditionele OKay-winkels bevinden zich langs drukke invalswegen, dicht bij dorpskernen, terwijl OKay Compact focust op stadscentra. Met een gemiddelde oppervlakte van 350 m² zijn de OKay Compact-winkels kleiner dan een traditionele OKay. Het assortiment is er iets beperkter, al zijn er meer on the go producten, zoals koffie, gekoelde dranken en warme snacks. Bij OKay Compact zijn er alleen winkelmandjes (geen winkelkarretjes), om het winkelen zo snel en efficiënt mogelijk te laten verlopen. OKay Compact heeft intussen 9 winkels in Antwerpen, Brussel, Gent en Luik en de klantenreacties zijn erg positief. Buurtsupermarkt OKay telt al een 130-tal filialen en ziet op termijn potentieel voor 180 winkels.