OKay opent gloednieuwe buurtsupermarkt in Kortessem

Op woensdag 21 februari opent OKay zijn 127ste winkel in Kortessem. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 616 m² groot, stelt 9 mensen tewerk en is met duurzame technieken en materialen gebouwd. OKay nodigt de buurtbewoners graag uit op de receptie op dinsdag 20 februari van 18 tot 20 u. voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Zondag 18 februari 2018

Openingsreceptie
​ Vanaf woensdag 21 februari verwelkomen store manager Daisy Schalken en haar team hun klanten in de nieuwe OKay in Kortessem. De avond ervoor, op dinsdag 20 februari, wordt de winkel officieel ingehuldigd tijdens een receptie van 18 tot 20 u. Alle buurtbewoners en toekomstige klanten zijn van harte welkom. OKay Kortessem is gelegen langs de Tongersesteenweg 188, een belangrijke verbindingsweg tussen Hasselt en Tongeren. De winkel ligt bijna in de schaduw van de kerk van Guigoven, net achter de hoek. De inwoners van Kortessem konden tot nog toe terecht in de OKay-winkels van Alken en Bilzen en in Colruyt Tongeren.

Fris en modern ingericht
​ OKay Kortessem behoort tot de nieuwe generatie OKay-winkels en heeft een frisse, moderne inrichting. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. Het uitgebreide aanbod vers fruit en groenten komt er volledig tot zijn recht. Elke dag wordt er vers brood geleverd en de medewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, het eigen merk Boni Selection en discountmerk Everyday. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Hierin liggen alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken. Klanten die snel een maaltijd zoeken, hoeven dus niet meer de hele winkel te doorkruisen.

Milieu-impact zo laag mogelijk
“OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken we sinds 2015 in de winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen”, zegt Fabrice Gobbato, algemeen directeur bij OKay. De ledverlichting in de winkels zorgt bijvoorbeeld voor 30 % minder energieverbruik en regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en het ventilatiesysteem recupereert 75 % van de warmte uit de lucht. Dankzij de koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen, daalde de CO2-uitstoot van de koeling met 90 %.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.