OKay opent nieuwe buurtsupermarkt in Dessel

Op vrijdag 20 november opent OKay zijn 138ste winkel in Dessel. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 650 m² groot, stelt 10 mensen uit de regio tewerk en is volledig vrij van fossiele brandstoffen. De nieuwe buursupermarkt ligt langs de Molsebaan en heeft een ruime parking voor auto’s en fietsen.

Dinsdag 17 november 2020

Snel en makkelijk boodschappen doen

OKay Dessel behoort tot de nieuwe generatie OKay-winkels en heeft een frisse, moderne inrichting. “In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring”, zegt store manager Davy Tessens. “Ons uitgebreide assortiment dagvers fruit en groenten komt er volledig tot zijn recht.” Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: fruit en groenten, zuivel, vlees, charcuterie, vis, tapas en kant-en-klare maaltijden.

Elke dag ligt er vers brood in de broodhoek en de winkelmedewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes ter plaatse af. In de diepvrieskoffers met glazen deksel vinden de klanten makkelijk hun producten.

OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, het eigen merk Boni Selection en discountmerk Everyday.

Ruime parking

De nieuwe buurtsupermarkt ligt langs de Molsebaan, de drukke verbindingsweg tussen Mol en Turnhout, en beschikt over een ruime parking met 52 plaatsen. Op de parking staat ook een laadpaal voor elektrische wagens. In de fietsparking is plaats voor 24 fietsen. Hier kunnen ook bakfietsen gestald worden, waardoor het nog makkelijker wordt om met de fiets boodschappen te doen.

Minimale milieu-impact

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht OKay veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom gebruikt het in de winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk duurzame technieken en materialen. “In OKay Dessel gebruiken we geen fossiele brandstoffen”, zegt Davy Tessens. “Het koelsysteem werkt op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelmiddelen. Hierdoor daalt de CO2-uitstoot met 90 % in vergelijking met een klassiek koelsysteem. De vrijgekomen warmte van de koeling wordt gerecupereerd. Daarnaast wekken we onze eigen energie op via zonnepanelen. Het regenwater vangen we op in een wadi, een ondiep waterbekken. Daarna laten we het water rustig in de grond sijpelen. Zo ontlasten we het rioleringssysteem.”

Voor de gevel van de winkel werd verf gebruikt die schadelijke stoffen uit de lucht afbreekt. Onder invloed van zonlicht zet deze verf stikstofoxiden, ozon en organische schadelijke stoffen om in nitraat en zuurstof. Door de regen worden de nitraten opgelost en weggespoeld.