OKay opent met Waimes tweede buurtsupermarkt in de Oostkantons

Op woensdag 23 januari opent OKay zijn 131ste winkel in het dorpje Waimes. Het is na Lontzen de tweede vestiging van OKay in de Oostkantons. In de praktische buurtsupermarkt vinden klanten alles om snel, goedkoop en makkelijk hun dagelijkse boodschappen te doen. De winkel is 500 m² groot, stelt 8 mensen tewerk en is met duurzame technieken en materialen gebouwd. Store manager Thierry Jeannot en zijn team nodigen de buurtbewoners graag uit op de openingsreceptie van dinsdag 22 januari van 18 tot 20 u. voor een hapje, een drankje en een rondleiding.

Nieuw leven voor Intermarché-site
De nieuwe OKay bevindt zich op de Rue de Hottleux 31, net buiten het centrum van Waimes, het hoogstgelegen dorp van België met onder andere het Signaal van Botrange (694 meter). Op deze locatie werd in 2008 de ruwbouw van een Intermarché-supermarkt gebouwd, maar nooit in gebruik genomen. OKay blaast de site nu nieuw leven in. “We kozen ervoor om een volledige nieuwbouw te zetten met een frisse, moderne inrichting”, zegt expansieverantwoordelijke Eric Verstraete. “Renovatie was geen optie, het pand had na tien jaar leegstand al te veel afgezien. De steunbalken van het dak waren aan het rotten, binnenin tierden planten welig en een vrachtwagen vernielde een deel van de achtergevel.”

Openingsreceptie
Op dinsdag 22 januari 2019 wordt de nieuwe winkel officieel ingehuldigd tijdens een openingsreceptie van 18 tot 20 u. Alle buurtbewoners en toekomstige klanten zijn van harte welkom. “We hopen een trouw cliënteel op te bouwen en hen te verleiden met ons ruime assortiment, onze vriendelijke medewerkers en de laagste prijzen in de buurt”, zegt Thierry. Het aanbod verse producten is een van OKay’s troeven: dagvers fruit en groenten, zuivelproducten, vlees, charcuterie, vis en kant-en-klare maaltijden. Elke dag ligt er vers brood in de broodhoek en de winkelmedewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. OKay biedt een gevarieerde mix van nationale merken, het huismerk Boni Selection en eigen discountmerk Everyday.

Milieu-impact zo laag mogelijk
OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. De winkel van Waimes wordt niet verwarmd via een klassieke ketel, maar met de restwarmte van de koelinstallatie. Bovendien werkt de koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen en de CO²-uitstoot van de koeling met 90 % doet dalen. De ledverlichting in de winkels zorgt voor 30 % minder energieverbruik en regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en het ventilatiesysteem recupereert 75 % van de warmte uit de lucht.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.

Volg OKay

Boilerplate OKay

Over OKay

OKay is de buurtsupermarkt van Colruyt Group. Klanten vinden er alles voor hun dagelijkse boodschappen. OKay-winkels zijn zo dicht mogelijk bij dorps- of stadskernen gevestigd en garanderen de laagste prijzen in de buurt. De allereerste OKay-winkel opende haar deuren op 14 januari 1998 in Ertvelde. Sindsdien openen ze jaarlijks gemiddeld 7 nieuwe winkels. De komende jaren zal de buurtsupermarkt dit ritme aanhouden. OKay telt vandaag zo’n 130 winkels in België en ziet op termijn een potentieel van 180 filialen. Sinds november 2015 beschikt de keten bovendien over zijn eigen distributiecentrum in de industriezone van Lot (Beersel) in Vlaams-Brabant. OKay telt momenteel meer dan 2.000 medewerkers.