Innovatief winkelen met “Scan. Pay. Go.” nu ook bij OKay en OKay Compact

Winkelen en betalen met app en smartphone vanaf eind augustus ook in OKay-winkels van De Pinte, Pepingen en Ohey, en bij OKay Compact Brussel Grootsermentstraat

Maandag 13 augustus 2018

Halle, 13 augustus 2018 – Nadat Spar Colruyt Group in juni van start ging met de vernieuwende app “Scan. Pay. Go.”, wordt het testproject nu uitgebreid naar de buurtsupermarkten van OKay en OKay Compact. Vanaf eind augustus kunnen klanten dankzij deze app zelf hun boodschappen scannen én betalen met hun smartphone bij OKay De Pinte, Pepingen en Ohey, en wordt dit ook mogelijk bij OKay Compact Brussel Grootsermentstraat. Deze extra service past perfect bij de merkbelofte van OKay en OKay Compact om klanten toe te laten snel, goedkoop en makkelijk hun boodschappen te doen. De gewone kassa’s blijven bestaan zodat klanten de flexibiliteit hebben om zelf te kunnen kiezen hoe ze afrekenen.

“Geen rij voor mij”: ook bij OKay en OKay Compact

Dankzij de nieuwe app Scan. Pay. Go. –  met als onderschrift “Geen rij voor mij” - kunnen klanten met hun smartphone producten scannen en betalen, zonder langs de gewone, gekende kassa te gaan. Voor onverpakte producten, zoals groenten en fruit, worden er in de winkel speciale digitale weegschalen voorzien. De technologie is uniek en werd op maat ontwikkeld voor Spar Colruyt Group (die in juni van start ging) en nu ook voor OKay en OKay Compact.

Michon van Doorn, Marketing Manager bij OKay: “Deze nieuwe toepassing sluit perfect aan bij de merkbelofte van OKay, namelijk snel, goedkoop en makkelijk boodschappen doen. Klanten kunnen bij onze testwinkels kiezen voor twee manieren om af te rekenen, want onze gekende bemande kassa’s blijven ook behouden – zo bieden we hen de nodige flexibiliteit om hun boodschappen te doen”.

Uitrol in de winkels van OKay en OKay Compact vanaf 22 augustus

Vanaf 22 augustus kunnen klanten van OKay De Pinte de Scan. Pay. Go.-app uitproberen in hun vertrouwde winkel. Op 28 augustus is OKay Compact in Brussel Grootsermentstraat aan de beurt, en op respectievelijk 29 augustus en 5 september gaat het testproject van start in OKay Pepingen en OKay Ohey.

Opfrissing: hoe werkt het ook alweer?

De werkwijze is identiek als bij het testproject dat momenteel loopt bij Spar Colruyt Group. Inloggen op de Scan. Pay. Go.-app gebeurt eenmalig met Xtra, de slimme klantenkaart geldig in 10 winkelformules en webshops van Colruyt Group. Klanten scannen het product dat ze in hun kar leggen en kunnen elk moment het huidige totaalbedrag van hun boodschappen raadplegen. Wanneer ze klaar zijn, betalen ze met hun bestaande online banking app of de Bancontact-app. Wanneer de boodschappen betaald zijn, krijgt de klant een QR-code op het scherm waarmee hij of zij door een afzonderlijk poortje de winkel kan verlaten.

De integratie van zowel de selfscan als de Xtra-kaart en de betaal-apps in de Scan. Pay. Go.-app, zorgen voor een snelle en gebruiksvriendelijke ervaring. Michon van Doorn: “Bij vragen of problemen staan de medewerkers, die een specifieke opleiding kregen over Scan. Pay. Go., uiteraard steeds klaar om te helpen en te begeleiden”.

Hanne Poppe, persverantwoordelijke Colruyt Group

Tel.: +32 (0)473 92 45 10

Over OKay

OKay is de praktische buurtsupermarkt van Colruyt Group waar klanten snel, goedkoop en makkelijk dagelijkse boodschappen kunnen doen. Klanten vinden bij OKay een ruim aanbod op een compacte oppervlakte. OKay-winkels bevinden zich op goed bereikbare plaatsen waardoor klanten files en lange afstanden vermijden.

Over OKay Compact

OKay Compact is de buurtsupermarkt voor de dagelijkse boodschappen in de stad. Op 22 augustus 2012 opende de eerste OKay Compact zijn deuren in Elsene. Ondertussen heeft Okay Compact 6 winkels: in Elsene, Antwerpen, Brussel en Luik. Klanten kunnen er 7 dagen op 7 terecht voor een uitgebreid assortiment.