Spar Aalter heropent met vernieuwde bakkerij als paradepaardje

Op donderdag 4 oktober heropent Spar Aalter officieel de deuren na een grondige opfrisbeurt. De versafdelingen trekken nu nog meer de aandacht, met de vernieuwde bakkerij als paradepaardje. De winkel bleef zoveel mogelijk open tijdens de verbouwingen. Ondernemers Annick, Peter en Anne-Sophie konden rekenen op veel begrip bij hun trouwe klanten. Daarom organiseren ze op woensdag 3 oktober tussen 16 en 18 uur een grote openingsreceptie, om iedereen te bedanken met koffie en een gebakje.

Woensdag 26 september 2018

Echte bakkersoven

Spar Aalter werd volledig gestript en vernieuwd. Met een oppervlakte van 1050 m² is het een erg ruime en gezellige buurtwinkel. “Wij zijn voor onze klanten de verssupermarkt bij uitstek en besteden nu nóg meer aandacht aan onze versafdelingen”, zegt zelfstandig ondernemer Annick. “Voortaan laten we bijvoorbeeld ons brood zelf rijzen en bakken we in een echte bakkersoven. We verhuisden de bakkerij naar de voorkant, waardoor het een beetje ons paradepaardje is geworden.” Bij lekker brood hoort natuurlijk lekker beleg: bij Spar Aalter hebben ze een uitgebreide kaasafdeling met heel wat biokazen, en een charcuterieafdeling met zelfgemaakte specialiteiten. De inwoners van Aalter weten ook de traiteurgerechten en vleesbereidingen al jaren te appreciëren. “En aangezien onze winkel ontstaan is uit een fruithandel, hebben we van onze groenten- en fruitafdeling ook ons visitekaartje gemaakt, onder meer met producten van lokale telers.”

Meer dan 32 jaar ervaring

Annick en haar echtgenoot Peter zijn de tweede generatie die de winkel uitbaat, ondertussen al 32 jaar. “Mijn ouders zaten vroeger pal in het centrum. 38 jaar geleden verhuisden ze naar deze locatie, een belangrijke invalsweg die uitgroeide tot het commerciële hart van Aalter. Het bleek dus een goede zet. Wij zijn echt opgegroeid met voeding. Het is meer dan een passie, het is ons leven.” Ondertussen hebben Annick en Peter een hecht team opgebouwd van een veertigtal werknemers, die net zoals hen klantvriendelijkheid en versheid hoog in het vaandel dragen. Sinds enkele jaren werkt ook dochter Anne-Sophie mee in de zaak. De toekomst is dus verzekerd!

Bewuste keuze voor milieuvriendelijke technieken

Op het vlak van duurzame technieken was de winkel al een voorloper met warmterecuperatie en ledverlichting, maar nu gaan ze nog een stapje verder. “Aangezien de derde generatie klaar staat om de fakkel over te nemen, vonden we het belangrijk om de winkel voor te bereiden op de toekomst”, zegt Annick. “Deze keer vervingen we al onze koelmeubels en kozen we voor een milieuvriendelijke CO²-installatie, gecombineerd met een warmtepomp. We investeerden ook verder in dakisolatie. Tijdens de verbouwingen zijn we zoveel mogelijk opengebleven. We zijn onze klanten dankbaar voor het geduld en begrip, en zijn erg trots om hen nu het afgewerkte resultaat te kunnen tonen.”