Spar Colruyt Group opent vernieuwde buurtsupermarkt in centrum Diest

Op donderdag 28 november opent de Spar Colruyt Group-winkel in Diest opnieuw de deuren na een grondige opfrissing. De buurtsupermarkt werd ingericht volgens de stijl van de nieuwste generatie Spar-winkels. De vertrouwde versafdeling werd gemoderniseerd en uitgebreid om nog meer kwaliteit te kunnen leveren. Uitbaters Filip Claes en Nele Stalmans nodigen hun klanten en de buurtbewoners graag uit voor de openingsreceptie op woensdag 27 november van 18 tot 21 uur voor een rondleiding, een hapje en een drankje.

Grotere winkeloppervlakte en complete herinrichting

In het gebouw van Spar Diest was vroeger een Colruyt-winkel en een Eurospar gevestigd. Het filiaal heeft dus een rijk retailverleden, maar nu was de tijd gekomen om het opnieuw in te richten. “Onze klanten komen niet alleen uit de buurt, maar ook van gemeenten op 10 kilometer van hier”, vertelt uitbater Filip. “Om hen beter te kunnen bedienen, waren deze werken nodig.” De winkeloppervlakte stijgt van 860 naar iets minder dan 1.000 m². De grootte van de ruime parking is stabiel gebleven met ongeveer 70 parkeerplaatsen. Spar Diest ligt in de Michel Theysstraat.

Focus op verse producten

De versafdelingen van Spar Diest creëren een echt marktgevoel. “We staan tot ver buiten Diest bekend voor de kwaliteit van onze versafdelingen”, zegt Filip. “Die wilden we nog meer versterken. Daarom hebben we beter materiaal geïnstalleerd en de werkruimte vergroot.” Bij het binnenkomen worden klanten verwelkomd door de geur van vers brood en gebak. De uitbaters investeerden fors in moderne machines en technieken om brood en gebak te laten rijzen en zelf af te bakken. In de traiteurafdeling vinden klanten een ruime keuze huisbereide gerechten. Filip, slager van opleiding, bereidt charcuterieschotels, tapasschotels en kaasschotels. Kaas en charcuterie wordt ter plekke versneden en verpakt. In de afdeling groeten en fruit wordt gewaakt over de versheid, een gekend pluspunt van deze winkel. Filip vult het gamma vaak aan met kwaliteitsproducten van lokale ondernemers.

Retail zit in de familie

Filip komt uit een familie van retailers. “Mijn grootmoeder Florence had een buurtwinkel in Averbode. Veel mensen herinneren zich die winkel vandaag nog”, vertelt hij. “Daarna heeft mijn vader die winkel uitgebouwd tot de toenmalige grootste Eurospar van België. Retail zit dus in ons bloed. Mijn vader komt nog regelmatig helpen in mijn winkel.” De ondernemersfamilie heeft blijkbaar een positieve impact gehad op de dorpsgemeenschap. “Nu nog komen mensen uit Averbode en omstreken naar Spar Diest door mijn achtergrond.” Ondertussen is het team van Filip en Nele uitgegroeid tot 20 personeelsleden. “Een sterke ploeg waar we op kunnen bouwen.”

Volg Spar Colruyt Group

Boilerplate Spar Colruyt Group

Over Spar Colruyt Group

De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be