Spar Destelbergen opent de deuren in nieuwbouw

Op donderdag 27 september opent de nieuwe Spar Destelbergen de deuren. Een verouderde winkel werd volledig afgebroken om plaats te maken voor een moderne supermarkt met een grotere verkoopoppervlakte. De winkel werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten van Retail Partners Colruyt Group.

Maandag 24 september 2018

Nieuwe stijl
​ Spar Destelbergen ligt aan de Dendermondesteenweg 468, in een moderne nieuwbouw met een grotere winkelruimte en woningen. Het resultaat is een ruime supermarkt met een verkoopoppervlakte van meer dan 700 m2. Die voldoet aan de kwaliteitsnormen van de nieuwe generatie Spar-winkels.

“Deze buurtsupermarkt is uitstekend gelegen en makkelijk bereikbaar. De Dendermondesteenweg is een levendige weg met veel handelszaken, sportcomplexen en scholen. Die trekken klanten uit de hele streek,” zegt Wouter Van Assche. De zelfstandige ondernemer heeft 17 jaar ervaring in retail en is vastbesloten die in te zetten om de Spar in Destelbergen snel bekend te maken.
​ “We hebben onze openingsuren aangepast aan de scholen en de sportcomplexen. ’s Ochtends gaan we open om 8 uur, nog voor de school begint. ’s Avonds blijven later open, tot 20 uur, voor de mensen die hier komen sporten.”

De parking biedt plaats aan een 50-tal auto’s en er is ook een ruime, overdekte fietsenstalling.

Inzetten op vers
​ Gezonde en verse voeding staat centraal in Spar Destelbergen. Er is heel veel aandacht geschonken aan het aanbod verse groenten en fruit, vlees en charcuterie en ook kaas en brood. Wouter: “We hebben een traditioneel aanbod, aangevuld met een groot assortiment verse producten.” De zelfstandige ondernemer biedt ook koude en warme traiteurmaaltijden aan die in de winkel worden bereid, een garantie op verse en lekkere voeding.

Comfortabel winkelen
​ Over het winkelcomfort is goed nagedacht. Voor de regelmatig terugkerende klanten zijn verse basisproducten vooraan in de winkel geplaatst, zodat die weinig tijd verliest met dagdagelijkse boodschappen. “De broodafdeling is bij de ingang geïnstalleerd zodat de buurtbewoners ’s ochtends sneller aan vers brood of koffiekoeken geraken,” vertelt Wouter. Als extra service is er altijd gratis koffie voor alle klanten.

De bediening gebeurt door een enthousiaste ploeg van 12 medewerkers, bijna allemaal uit de streek. Hun lokale kennis is een troef en een garantie voor een warme ontvangst. “Ik wil dat mensen zich thuis voelen bij ons,” aldus Wouter. “Het fijne aan het concept van Spar, is net het contact met de klanten.”

Feestelijke opening
​ Wouter wil dat zijn winkel een antwoord biedt op de dagelijkse behoeften en verwachtingen van zijn klanten. Omdat hij zich wil inzetten voor de buurt, organiseert hij voor de opening van Spar Destelbergen een feestelijke receptie. Alle buurtbewoners zijn welkom op woensdag 26 september tussen 18 en 21 uur.

Er is een hapje en een drankje voorzien, onder andere van de Spar-frietmobiel. De gasten kunnen ook charcuterie en kaas uit de winkel degusteren. Voor kleine en grote kinderen is er een springkasteel om zich uit te leven.