Spar Erembodegem opent de deuren in uitgebreide winkel

Op donderdag 12 juli opent de nieuwe Spar Erembodegem de deuren. Een voormalige elektrozaak werd volledig gerenoveerd en uitgebreid om een grotere verkoopsoppervlakte te creëren. De winkel werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten van Retail Partners Colruyt Group. Op woensdag 11 juli tussen 18 en 21 uur organiseert de zelfstandige ondernemer een grote openingsreceptie. Alle buurtbewoners zijn welkom voor een rondleiding, een drankje en een hapje van de Spar-frietmobiel.

Zondag 8 juli 2018

Nieuwe stijl
​ Spar Erembodegem ligt aan de Brusselbaan 208, op het terrein van een voormalige elektrozaak. Die werd volledig gerenoveerd en uitgebreid. Het resultaat is een ruime supermarkt met een verkoopsoppervlakte van 701 m2. Die voldoet aan de kwaliteitsnormen van de nieuwe generatie Spar-winkels.

“Deze buurtsupermarkt is uitstekend gelegen en makkelijk bereikbaar. De Brusselbaan is een levendige weg met veel handelszaken die klanten trekken of bedienen uit de hele streek,” zegt Ronny Vandeweijer. De zelfstandige ondernemer heeft 25 jaar ervaring in retail en is vastbesloten die in te zetten om de Spar in Erembodegem snel bekend te maken.

“Klantvriendelijkheid, flexibiliteit en snel inspelen op de verwachtingen van de buurtbewoners. Daar ligt mijn belangrijkste focus. Mijn gemotiveerde team en ik willen van Spar Erembodegem een klantvriendelijke buurtwinkel maken,” zegt Ronny. “Samen maken we er een succesverhaal van.”

Inzetten op vers
​ Gezonde en verse voeding staat centraal in Spar Erembodegem. Er is heel veel aandacht geschonken aan het aanbod groenten en fruit, vlees en charcuterie. Ronny: “We hebben een groot assortiment en zetten vooral in op vers. Daarom laat ik bijvoorbeeld het vis-aanbod variëren naargelang de visvangst, om zeker te zijn dat er alleen verse vis in de winkel ligt.” Voor de zelfstandige ondernemer is het belangrijk dat alle voeding wordt gecontroleerd op versheid en kwaliteit. Alle verse voeding in de rekken wordt nauwkeurig opgevolgd. Bovendien is er in de koeltoog een breed gamma aan vers bereide salades en kant-en-klare maaltijden te vinden.

Comfortabel winkelen
​ Ook over het winkelcomfort is hard en lang nagedacht. Voor de regelmatig terugkerende klanten zijn verse basisproducten vooraan in de winkel geplaatst, zodat er zo weinig mogelijk tijd wordt verloren met dagdagelijkse boodschappen. “De broodafdeling is bij de ingang geïnstalleerd zodat de buurtbewoners ’s ochtends sneller een vers brood kunnen kopen,” vertelt Ronny.

Het nieuwe kassasysteem laat het afrekenen vlotter verlopen. Dat is ideaal voor de lokale klant die een kleiner aantal producten koopt, maar vaker komt. De bediening gebeurt door een enthousiaste ploeg van 14 medewerkers uit Erembodegem. Hun lokale kennis is een troef voor een warme ontvangst. De parking biedt plaats aan een 50-tal auto’s, er is dus altijd parkeerplaats.

In volle ontwikkeling
​ Spar Erembodegem ligt pal in een gebied in volle transformatie. Het is een dichtbevolkte en verstedelijkte gemeente die toch zijn dorpssfeer heeft behouden en waar veel groen is. De komst van een buurtsupermarkt als Spar Erembodegem verhoogt de levenskwaliteit van een actieve gemeente in volle ontwikkeling.

De zelfstandige ondernemer wil dan ook dat zijn winkel een antwoord biedt op de dagelijkse behoeften en verwachtingen van zijn klanten. “Het rechtstreekse persoonlijke contact moet er voor zorgen dat iedereen in Erembodegem zich thuisvoelt in de winkel,” zegt Ronny. Daarom organiseert hij op 11 juli tussen 18 en 21 uur een openingsreceptie om de buurtbewoners welkom te heten met een hapje en een drankje