Spar Handzame opent de deuren

Op donderdag 24 september opent de gloednieuwe Spar Colruyt Group-winkel in Handzame de deuren. Dat vieren we met een leuke actie: op donderdag, vrijdag en zaterdag hebben alle klanten om het uur de kans om hun aankopen terug te winnen.

Zondag 20 september 2020

Een hart voor Spar

Versheid en kwaliteit naar Handzame brengen, dat is de missie van uitbaters Jens van Landeghem en Delphine Devadder. Met een winkel van zo’n 780 m² moet dat zeker lukken. Spar Handzame ligt op de Staatsbaan, een uitstekende locatie voor buurtbewoners en passanten. “In de nabijheid liggen een aantal bedrijven en er is heel wat passage op de baan tussen Diskmuide en Kortemark”, verzekert Jens.

Marktgevoel en nadruk op vers

Spar Handzame ziet er fris en modern uit. De nadruk ligt zonder twijfel op de versafdeling. “We wilden een echt marktgevoel creëren”, zegt Jens. De bakkerij is een echt paradepaardje. Het deeg wordt bij sluitingstijd gekneed en gaat dan een rijskast in. “’s Morgens beginnen we dan met afbakken en zo kunnen we onze klanten kraakvers brood aanbieden”, aldus Jens. Geen diepvriesbrood dus bij Spar Handzame, en dat is best wel uniek. In de kaas- en charcuterieafdeling is het ook versheid troef. Alle producten worden nog ter plaatse versneden. Dat laat ruimte voor een gezellig praatje onder buurtbewoners.

Korte keten makkelijk maken

Spar Handzame vindt lokale verankering belangrijk. In de nieuwe winkel werken 13 werknemers uit de streek. Voor het assortiment trekken ze ook de lokale kaart, zoals bijvoorbeeld het uitzonderlijk lekker varkensvlees van leverancier Van Nieuwenhuyse uit Kortemark.

Bij Spar houden ze van koken, zoveel is zeker. Via de digitale schermen kunnen klanten zich laten inspireren met recepten, maaltijdideeën en productinformatie. De traiteurafdeling biedt dan weer huisgemaakte specialiteiten zoals stoofvlees en balletjes in tomatensaus aan. De specialiteit van de chef is zonder twijfel de vol-au-vent met zalm.