Spar-winkel van de nieuwe generatie opent de deuren in Ressaix

Op donderdag 25 februari opent de nieuwe Spar Colruyt Group-winkel de deuren in Ressaix, na een bouwperiode van 6 maanden. De buurtsupermarkt werd volledig ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-winkels. De broodhoek werd extra in de kijker gezet en er werd veel aandacht besteed aan milieuvriendelijk bouwen. Zelfstandig ondernemer Alexandre Cerone wilde namelijk een winkel die zowel modern als milieuvriendelijk is.

Zondag 21 februari 2021

Ideale ligging

De buurtwinkel, met een oppervlakte van 750 m², biedt werkgelegenheid aan 15 medewerkers en bevindt zich op de Chaussée de Brunehault. Alexandre Cerone legt graag uit waarom: “De winkel ligt op een drukke weg vol scholen, sportclubs, woningen en in een zone zonder Spar Colruyt Group-winkels. Bovendien liggen we vlakbij Binche, een van de grootste steden in de regio.” Achteraan is er een parking met 60 plaatsen waar klanten zich makkelijk kunnen parkeren.

Extra diensten

De broodhoek is heel bijzonder. Daar staat een rijskast om een groot aanbod dagvers brood aan te bieden dat ter plaatse bereid en gebakken wordt. De rekken worden de hele dag door aangevuld. Klanten genieten meteen van de heerlijke geur van brood en gebak wanneer ze de winkel binnenkomen. Alexandre gaat verder: “We hebben het aanbod huisbereide gerechten uitgebreid en een wijntablet aangekocht waarop klanten advies en persoonlijke suggesties te zien krijgen. Ik wil hiermee benadrukken dat we ook fijne kruidenierswaren aanbieden. Daarnaast zijn de bio- en lokale producten erg belangrijk en neem ik graag contact op met producenten uit de streek om hun producten te leren kennen en ze in de winkel aan te bieden.”

Nieuwe setting

Spar Ressaix werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtwinkels. Niet alleen de buitenkant is nieuw, de zelfstandige ondernemer koos ook voor zoveel mogelijk duurzame technieken om de winkel energiezuinig en milieuvriendelijk te maken. Zo is de winkel voorzien van ledverlichting en werken de koelkasten op CO2, een gas dat duurder is in aankoop dan het traditionele freongas, maar rendabeler is op lange termijn. Deze keuze voor moderniteit verandert niks aan het oorspronkelijke hoofddoel van een Spar-winkel: klantvriendelijkheid. Alexandre Cerone hecht veel belang aan vriendelijke en enthousiaste medewerkers die altijd klaarstaan om naar de klanten te luisteren en hen te helpen.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.

.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} ​ ​ .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}