Vernieuwde OKay Ramsdonk heropent na duurzame renovatie

Op woensdag 13 december heropent OKay Ramsdonk de deuren na vier maanden van verbouwingswerken. De buurtsupermarkt werd vernieuwd volgens de stijl van de tweede generatie OKay-winkels en maakt het klanten nog makkelijker en aangenamer om te winkelen. Dankzij het gebruik van duurzame materialen en technieken verkleint OKay zijn ecologische voetafdruk aanzienlijk. Store manager Ellen Jacobs en haar team nodigen hun klanten graag uit voor de receptie op dinsdag 12 december tussen 18 en 20 uur.

Vrijdag 8 december 2017

Grotere winkel, grotere parking

OKay Ramsdonk onderging enkele aanpassingen die klanten bij hun eerste bezoek zeker zullen opvallen. De oppervlakte werd bijvoorbeeld met 158 m² vergroot en brengt het totaal op 595 m². “Zo creëren we meer ruimte voor verse producten in de freshmart”, zegt store manager Ellen Jacobs. “Ook de ingang werd verplaatst om een extra kassa te kunnen installeren en om de broodafdeling beter in te richten. Op het grasveld achter het gebouw werden 11 extra parkeerplaatsen aangelegd. Net op tijd voor kerst en eindejaar dus, want op drukke dagen bleek onze parking geregeld te klein”, aldus de store manager.

Fris en modern ingericht

OKay Ramsdonk werd vernieuwd volgens de stijl van de tweede generatie OKay-winkels. De inrichting is opvallend fris en modern. In de freshmart zorgen de brede gangen en de grote glazen wanden voor een aangename winkelervaring. In de vernieuwde broodhoek wordt er elke dag vers brood geleverd en de medewerkers bakken zelf kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af in de bakoven. De buurtsupermarkt is eveneens voorzien van een handige ‘Easy Cooking’-toog. Klanten die nog inspiratie voor een maaltijd zoeken, vinden er alle ingrediënten om heerlijke seizoensgerechten mee te maken.

Milieu-impact zo laag mogelijk

Dankzij de vernieuwingen verkleint OKay Ramsdonk zijn ecologische voetafdruk aanzienlijk. “OKay hecht veel belang aan energiezuinig bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. Daarom werken we sinds 2015 in de winkels van de tweede generatie zoveel mogelijk met duurzame technieken en materialen”, zegt Fabrice Gobbato, algemeen directeur bij OKay. De ledverlichting in de winkels zorgt bijvoorbeeld voor 30 % minder energieverbruik en regenwater wordt hergebruikt voor de toiletten. Het gebouw is ook extra goed geïsoleerd en het ventilatiesysteem recupereert 75 % van de warmte uit de lucht. Dankzij de koelinstallatie op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelgassen, daalde de CO²-uitstoot van de koeling met 90 %.

Receptie

Op dinsdag 12 december nodigen store manager Ellen Jacobs en haar tien teamleden alle klanten uit voor de receptie van 18 tot 20 uur. Ze zijn van harte welkom voor een hapje, een drankje en een rondleiding in de vernieuwde winkel.