Vernieuwde OKay Wingene heropent 21 mei als duurzame buurtsupermarkt

Vrijdag 21 mei opent OKay Wingene opnieuw de deuren na een grondige opknapbeurt. De winkel is 650 m² groot met een nieuwe en uitgebreide freshmart, extra koelmeubels, nieuwe broodhoek en diepvrieskoffers met glazen deksel. Daarnaast maakt OKay Wingene geen gebruik van fossiele brandstoffen. Store manager Ann Hemeryck en haar team verwelkomen hun klanten graag met respect voor de geldende coronamaatregelen.

Maandag 17 mei 2021

Focus op verse producten en dagvers brood

Dankzij een frisse en moderne inrichting kan OKay Wingene zijn klanten nu nog beter bedienen en het aanbod superverse producten nog beter uitspelen. “In de nieuwe, grotere freshmart bijvoorbeeld komt ons uitgebreide aanbod vers fruit en verse groenten volledig tot zijn recht”, zegt store manager Ann Hemeryck. “Buiten de freshmart hebben we extra koelmeubels geplaatst, zodat de tapas, charcuterie en patisserie nog meer opvallen. We hebben daarnaast ook een ruim aanbod gekoelde dranken, handig voor wie onderweg is naar huis, naar school of naar het werk. Elke dag wordt er vers brood geleverd en bakken de winkelmedewerkers kwaliteitsvolle koffiekoeken en broodjes af. Die vinden de klanten in onze nieuwe broodhoek.”

Ook de diepvriesafdeling ziet er helemaal anders uit. Ann Hemeryck: “We hebben nu diepvrieskoffers met glazen deksel geplaatst. Zo vinden onze klanten makkelijk hun favoriete producten terug.”

Topteam uit de streek

“Doorheen de jaren hebben we een trouw cliënteel opgebouwd dat gehecht is aan ons ruime assortiment, onze vriendelijke medewerkers en de laagste prijzen in de buurt. Die lijn willen we met ons 14-koppige team, allemaal afkomstig uit de streek rond Wingene, doortrekken in onze vernieuwde winkel”, vertelt Ann Hemeryck. Enkele medewerkers werken al 10 jaar in de buurtsupermarkt en Wendy zelfs sinds de opening in 2004: “Van nieuwe kassasystemen tot nieuwe werkkledij, de afgelopen 17 jaar heb ik de winkel veel zien veranderen. Maar mijn enthousiasme en gedrevenheid zijn al die tijd gebleven.”

Makkelijk bereikbaar met auto en fiets

OKay Wingene ligt op een verbindingsweg en is dus makkelijk bereikbaar. Op de parking waar plaats is voor 60 wagens, werd nu ook een laadpaal geplaatst voor elektrische wagens. De fietsparking telt 20 plaatsen. Hier kunnen ook 6 bakfietsen gestald worden, waardoor het nog makkelijker wordt om met de fiets boodschappen te doen.

Minimale milieu-impact

Net als de andere winkelformules van Colruyt Group hecht OKay veel belang aan duurzaam bouwen, met een zo laag mogelijke milieu-impact. “In OKay Wingene gebruiken we geen fossiele brandstoffen”, zegt Ann Hemeryck. “Het koelsysteem werkt op propaan, een natuurlijk koelmiddel dat veel milieuvriendelijker is dan chemische koelmiddelen. Daardoor daalt de CO2-uitstoot met 90 % in vergelijking met een klassiek koelsysteem. De vrijgekomen warmte van de koeling wordt gerecupereerd en de ledverlichting zorgt voor 30 % minder energieverbruik.”

Verder werd voor de gevel van de winkel verf gebruikt die schadelijke stoffen uit de lucht afbreekt. Onder invloed van zonlicht zet deze verf stikstofoxiden, ozon en organische schadelijke stoffen om in nitraat en zuurstof. Door de regen worden de nitraten opgelost en weggespoeld.

Fotomateriaal nodig voor uw artikel? Download het hier.