Vernieuwde Spar Colruyt Group in Koksijde-Bad heropent de deuren

Op donderdag 12 december opent de Spar Colruyt Group-winkel in Koksijde-Bad opnieuw de deuren na een grondige opfrissing. De buurtsupermarkt werd ingericht volgens de stijl van de nieuwste generatie Spar-winkels. De vertrouwde versafdeling werd gemoderniseerd en uitgebreid om nog meer kwaliteit te kunnen leveren. Zelfstandige ondernemers Sébastien en Baptiste Peene nodigen hun klanten en de buurtbewoners graag uit voor de openingsreceptie op woensdag 11 december van 18 tot 21 uur voor een rondleiding, een hapje en een drankje.

Maandag 9 december 2019

Complete herinrichting

Precies drie jaar geleden hebben de broers Sébastien en Baptiste de Spar van Koksijde-Bad overgenomen van hun vader Daniel Peene en zijn vennoot Patrick Vandeputte. Daniel heeft de winkel 10 jaar uitgebaat en werkt al heel zijn loopbaan onder de vlag van Spar. De winkel heeft dus een rijk verleden, maar nu was de tijd gekomen om deze opnieuw in te richten. “Bij ons komen niet alleen buurtbewoners, maar ook veel toeristen en horecamensen over de vloer”, vertelt Sébastien. “Om al die klanten beter te kunnen bedienen, waren deze werken nodig.”

Focus op verse producten

In de vernieuwde winkel wordt nu meer nadruk gelegd op de versafdelingen, die een echt marktgevoel creëren. “We staan tot buiten Koksijde bekend voor de kwaliteit van onze versafdelingen”, vertelt Sébastien. “Die wilden we nog meer versterken. Daarom hebben we beter en moderner materiaal geïnstalleerd.” Bij het binnenkomen worden klanten vanaf nu verwelkomd door de geur van brood en gebak. “De hele dag wordt er vers brood afgebakken”, vermeldt Baptiste. “We hebben nu ook een ruimer assortiment huisbereide gerechten. De beenhouwerij kreeg een warmhoudkast voor kippen aan het spit. En we hebben een fruitpers geïnstalleerd voor vers sinaasappelsap.”

Extra service voor klanten en de gemeente

Sébastien laat de klanten meegenieten van zijn wijnkennis, die had hij opgebouwd in zijn vroegere wijnwinkel. Het assortiment van Spar werd uitgebreid met speciale wijnen. Het aanbod staat in een nieuw meubel dat buiten al opvalt. Samen met een wijnadviseur geeft Sébastien professionele suggesties bij de keuze van wijn. “En een handige wijnapp helpt klanten die willen weten welke gerechten bij welke wijnen passen”, vult Sébastien aan.
​ Daarnaast werken de broers ook samen met het Sociaal Huis, een organisatie die drie keer per week de voedseloverschotten komt ophalen. Zo vermijden ze voedselverspilling en steunen ze de sociale dienstverlening in Koksijde.

Jonge en frisse look

Spar Koksijde-Bad werd ingericht volgens de stijl van de nieuwe generatie Spar-buurtsupermarkten. Sébastien en Baptiste kozen zoveel mogelijk voor duurzame technieken. De nieuwe koelsystemen, warmterecuperatie en LED-verlichting maken de winkel energiezuiniger en milieuvriendelijker. De winkeloppervlakte blijft behouden op net geen 1.000 m². “De winkel ligt in het centrum van Koksijde-Bad op het Guido Gezelleplein, op 100 meter van de zee en vlakbij de winkelstraat Zeelaan. We zijn zeven op zeven open vanaf 7.30 uur tot 20 uur”, geeft Baptiste mee. Voor de deur is een openbare parking.