Volledig vernieuwde en veel milieuvriendelijkere Spar Comblain heropent de deuren

Op donderdag 20 juni heropent de winkel van Spar Colruyt Group in Comblain de deuren na enkele maanden van verbouwingswerken. Het bestaande pand uit de jaren tachtig werd gesloopt en vervangen door een grotere en milieuvriendelijkere nieuwbouw. Klanten kunnen voortaan in het dorpscentrum van Comblain terecht voor een uitgebreider assortiment verse producten, met de traiteurafdeling als blikvanger.

Gloednieuw en groter

De Spar-winkel van Comblain opende in de jaren tachtig en bevindt zich in het dorpscentrum, aan de oevers van de Ourthe. Het is de enige supermarkt binnen een straal van enkele kilometers, die beetje bij beetje uitgroeide tot een begrip in de regio. Zelfstandig ondernemer Hughes Counerotte baat de zaak uit sinds 1996. “De winkel beantwoordde niet meer aan de hedendaagse behoeften op het vlak van comfort en energiezuinigheid. Ik wilde milieubewuster werken en koos ervoor om het oude pand met de grond gelijk te maken en een volledig nieuwe winkel te bouwen.” De winkeloppervlakte werd met de helft uitgebreid: in de plaats van 800 m² bedraagt die nu 1.200 m². Hugues Counerotte is vooral fier op de vernieuwingen op het vlak van energie, die de ecologische voetafdruk van de winkel aanzienlijk verkleinen.

Energiezuinige vernieuwingen

Om de winkel te verwarmen, gebruikt Spar Comblain geen klassieke ketel meer, maar de restwarmte van de koelinstallatie. Daarnaast installeerden ze ook een warmtepomp om te anticiperen op de strenge winters in Hoog-België. Bovendien werkt de koelinstallatie op CO², wat veel milieuvriendelijker is dan de klassieke koelmethodes en beter toelaat om de restwarmte te recupereren. Ook de glazen deuren van de koelkasten zorgen voor minder energieverlies. De ledverlichting in de winkel verbruikt 30 % minder energie dan klassieke verlichting. En dit najaar op de planning van Hughes Counerotte: een stevige investering in zonnepanelen, voor een totale oppervlakte van 1.600 m².

Nieuwe generatie Spar-winkels

De rest van de winkel is ingericht volgens de stijl van de nieuwste generatie Spar-winkels. Hughes Counerotte is erg tevreden over de samenwerking met Retail Partners Colruyt Group: “Op commercieel vlak focussen we vooral op verse producten en op de bakkerij. En dankzij onze nieuwe winkel konden we ook het assortiment bereide gerechten uitbreiden. De traiteurafdeling wordt ons stokpaardje”, aldus Hughes.

Alle buurtbewoners zijn uitgenodigd op de feestelijke openingsreceptie op woensdag 19 juni vanaf 18 uur. “We willen alle klanten bedanken die ons trouw zijn gebleven tijdens onze verhuis naar de tijdelijke winkel in een tent. Daarom organiseren we dit evenement, met een foodtruck, hapjes, drankjes en een rondleiding door de nieuwe winkel”, besluit Hughes.

Volg Spar Colruyt Group

Boilerplate Spar Colruyt Group

Over Spar Colruyt Group

De meer dan 200 Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten, uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m². Meer info op mijnspar.be