Colruyt, OKay en OKay Compact roepen Boni Selection Trio dip op Griekse wijze terug

In overleg met de producent en het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV), hebben Colruyt, OKay en OKay Compact beslist om de Boni Selection Trio dip op Griekse wijze uit hun winkels terug te roepen. Tijdens een interne controle door de producent zijn er sporen van salmonella gevonden in één van de ingrediënten, met name de pijnboompitten. De afgewerkte producten zijn daarom mogelijk besmet.

Betrokken producten:

• In de winkels van Colruyt, OKay en OKay Compact
    Boni Selection Trio dip Griekse wijze 210 g met houdbaarheidsdata:
    • 29/06/2018
    • 09/07/2018
    • 12/07/2018
    • 27/07/2018
    • 31/07/2018
    • 09/08/2018

Aan consumenten die een betrokken product gekocht hebben, wordt gevraagd om het niet te consumeren en om het terug te brengen naar het verkooppunt. De teruggebrachte producten worden daar terugbetaald.

Symptomen van een salmonellavergiftiging zijn maag- of darmstoornissen die vaak gepaard gaan met koorts. De symptomen treden binnen de 48 uur na consumptie op. Ze kunnen ernstiger zijn bij jonge kinderen, ouderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem. Personen die deze symptomen vertonen, raadplegen het best hun huisarts en vermelden daarbij dat ze dit product gegeten hebben.

Voor meer informatie kan men terecht op het nummer 02 345 2345.

Contactpersoon:
Hanne Poppe