18 Colruyt-winkels roepen countrysteak terug

Bij microbiologische controles door het labo van Colruyt Group werd de aanwezigheid van salmonella vastgesteld in countrysteak. Daarom heeft Colruyt België in overleg met het FAVV (Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen) beslist om dit product uit de verkoop te nemen.

Colruyt België vraagt zijn klanten om dit product niet te consumeren en terug te brengen naar de winkel. Het product wordt dan terugbetaald.

Slechts 18 winkels zijn betrokken: Colruyt Antwerpen-Zuid, Balen, Bouillon, Courcelles, Dampremy, Deurne-Noord, Eupen, Evere (Haachtsesteenweg), Haacht, Kelmis, Laken, Lanaken, Maaseik, Molenbeek, Schaarbeek (Jeruzalemstraat), Stabroek en de tijdelijke winkels in Kessel-Lo en Lede. Intussen werd de countrysteak in deze winkels uit de rekken gehaald.

Mogelijke symptomen van salmonellabesmetting
De mogelijke symptomen van een salmonellabesmetting zijn koorts, buikkrampen en diarree. Deze symptomen doen zich meestal voor binnen de 12 à 48 u. na de besmetting.

De symptomen duren meestal 4 à 7 dagen en de meeste mensen herstellen zonder specifieke behandeling. Jonge kinderen, zwangere vrouwen, personen met een verminderde immuniteit en ouderen behoren tot de risicogroep. Voor hen kunnen de symptomen zwaarder doorwegen en hospitalisatie tot gevolg hebben.

Hebt u van deze countrysteak gegeten en vertoont u deze symptomen, raadpleeg dan uw huisarts.

Productomschrijving:

Countrysteak ± 400 g

• Artikelnummer: 11158
  • Type verpakking: verpakt onder beschermende atmosfeer in een   transparante schaal met folie
  • Verkoopsperiode: van 15/6 t.e.m. 19/6/2018
  • Houdbaarheidsdatum: 22/6/2018
  • Producent: Colruyt Group Fine Food Meat, Bilkensveld 3, 1500 Halle

Voor meer informatie kunnen klanten terecht op het nummer 02 345 2345.

Contactpersoon:
Hanne Poppe